Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Jaar lang vast aan NS Dal Vrij Abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 59629
Gebruiker
CvH1990
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In februari heb ik een Dal Vrij abonnement afgesloten bij de NS. Mijn auto had het begeven en ik moest dagelijks naar Arnhem voor mijn werk. Geen probleem, totdat ik mijn baan kwijtraakte. Meteen heb ik de NS gebeld om het abonnement stop te zetten maar helaas; in de voorwaarden stond ‘duidelijk’ vermeld dat je een jaar vast zit aan het abonnement, een ontzettende schok. Dit kost mij namelijk € 99,- euro per maand. En dat is heel erg veel geld voor een werkeloze. Ten eerste stond het niet duidelijk vermeld, en ik weet dat de NS beweerd dat dit wel zo is, en ik weet dat ik beter had moeten kijken en de gehele algemene voorwaarden had moeten doorlezen. Maar dit had ik niet verwacht, niet in deze tijd waar vrijwel alle abonnementen maandelijks opzegbaar zijn. Als ik had geweten dat het ging om een jaarabonnement had ik het nooit afgesloten! Ik hoop dan ook dat de NS deze klacht vanuit het menselijk aspect bekijkt en mij tegemoet wil komen met een oplossing.

De oplossing

Ik wil heel graag van dit abonnement af. Zonder baan kan ik dit er absoluut niet bij hebben!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Van Helsdingen,Met dit bericht reageer ik op uw verzoek van 7 mei 2014, waarmee u uw Dal Vrij wilt opzeggen.U heeft inderdaad een Dal Vrij abonnement. In de voorwaarden en in de aanvraagprocedure wordt aangegeven dat het Dal Vrij een doorlopend abonnement is. Zoals u inmiddels weet is het niet mogelijk om een Dal Vrij binnen het eerste jaar op te zeggen. Bovendien heeft u uw abonnement gebruikt. Wij zijn bereid coulant om te gaan met uw verzoek. Wij gaan uw abonnement per 7 mei 2014 opzeggen mits u voor dit abonnement geen betalingsverplichtingen heeft en dit abonnement vanaf dit moment niet meer gebruikt wordt. Ook is de beëindiging pas van kracht indien u het Dal Vrij abonnement eerst dient te deactiveren bij de kaartautomaat. U ontvangt hierover bericht. Mocht u dit bericht niet ontvangen, dan adviseer ik u zelf naar de kaartautomaat te gaan om een deactivatie op te halen.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  2. Auteur
    CvH1990
    Datum
    Ontzettend bedankt! Dit stel ik erg op prijs! Ik ga zo snel mogelijk mijn abonnement deactiveren nogmaals bedankt!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
CvH1990
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen