Klacht Nederlandse Spoorwegen: Keuzedagen inchecktijd

happy Niet opgelost
J.C. Maring

Wij maken gebruik van de NS keuzedagen. Er zijn treinen die exact om 9.00 uur vertrekken. We zijn tot de ontdekking gekomen dat je max. vanaf 5 minuten voor 9.00 uur mag inchecken, anders betaal je het normale tarief. Deze rijd is erg kort. Bij slecht weer moet je 'buiten' wachten tot 8.55 uur, terwijl op het perron kunt schuilen. Er zijn stations waar je eerst een spoor moet oversteken om op het perron te komen, en soms moet wachten op langsrijdende trein. Nog afgezien van eventuele drukte, moet je proberen alsnog de trein te halen.
In de voorwaarden NS art. 10.3 staat o.a. 'als u buiten de voordeel uren incheckt krijgt u geen korting' . Wij reizen normaal met 40% korting zonder de keuzedagen.

Inchecktijd minimaal 10 minuten voor 9.00 uur.
Eenmalig restitutie vanwege 2 seconden te vroeg inchecken. Dit deel is keurig (telefonisch) opgelost. Nu de tijd voor 9 uur inchecken nog verruimen................

Nederlandse Spoorwegen
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?