Klacht Nederlandse Spoorwegen: Keuzedagen inchecktijd

Status
happy Niet opgelost
Klachtnummer
# 258506
Gebruiker
J.C. Maring
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Wij maken gebruik van de NS keuzedagen. Er zijn treinen die exact om 9.00 uur vertrekken. We zijn tot de ontdekking gekomen dat je max. vanaf 5 minuten voor 9.00 uur mag inchecken, anders betaal je het normale tarief. Deze rijd is erg kort. Bij slecht weer moet je 'buiten' wachten tot 8.55 uur, terwijl op het perron kunt schuilen. Er zijn stations waar je eerst een spoor moet oversteken om op het perron te komen, en soms moet wachten op langsrijdende trein. Nog afgezien van eventuele drukte, moet je proberen alsnog de trein te halen.
In de voorwaarden NS art. 10.3 staat o.a. 'als u buiten de voordeel uren incheckt krijgt u geen korting' . Wij reizen normaal met 40% korting zonder de keuzedagen.

Gewenste oplossing

Inchecktijd minimaal 10 minuten voor 9.00 uur.
Geboden oplossing
Eenmalig restitutie vanwege 2 seconden te vroeg inchecken. Dit deel is keurig (telefonisch) opgelost. Nu de tijd voor 9 uur inchecken nog verruimen................
Status
niet opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen