Klacht Nederlandse Spoorwegen : kids vrij abonnement niet automatisch te verlengen

dk

Als incidentele treinreiziger had ik vanwege de KidsVrij mogelijkheid toch een voordeelurenkaart genomen. Om dat allemaal voor elkaar te krijgen was nogal een proces maar het werkte.
Onlangs weer eens met de 3 kids in de trein, wijst de conducteur mij er op dat ik wel heel veel heb betaald, nl 4 keer het volle pond. Ik geef aan dat ik dacht dat ze vrij reisden wegens KidsVrij, waarop de conducteur aangaf dat ik langs de balie moest om te kijken of ik geld terug kon krijgen. Bij de balie waren ze ook verbaasd, maar gaven aan dat het wel vaker gebeurd. Daarop printte ze de reishistorie uit (vraag me niet waarom) en daarmee zou ik dan geld kunnen terug vragen.
In een poging daartoe zegt de NS dat bijabonnementen iedere keer handmatig moeten worden verlengd ('staat in de voorwaarden') en dat de Kids Vrij dus niet meer geldig was.

- waarom moet je KidsVrij handmatig verlengen?
- waarom wisten de conducteur en balie-medewerker hier niet van?
- waarom geen melding van aflopen?

- Geld terug van 2 keer arnhem-groningen
- KidsVrij doorlopend maken
- Of tenminste wijzen aflopen ervan
- Opnieuw koppelen duurt trouwens ook minstens maand, wat natuurlijk ook absurd is