Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Klantonvriendelijke conductrice

Leo

Zwolle, 10 mei de trein vertrekt om 11.19. Ik loop langs de trein en zie de klok op 11.18 staan. Het fluitje gaat en METEEN gaan de deuren dicht. Een klein sprintje en ik ben binnen, echter mijn sporttas zit nog tussen de deuren klem. Een conducteur (in opleiding?) opent de deuren van buitenaf en vertelt mij dat het fluitje 20 sec.voor vertrek gaat en je dan niet meer in de trein mag.!!!!! Wie weet dat? Als de trein vertrekt wordt er door een conductrice omgeroepen: Gm. we vertrekken met 1 1/2 minuut vertraging omdat een passagier zijn tas tussen de deuren heeft gegooid om nog naar binnen te komen. Onze excuses hiervoor doordat er een passagier etc.. komt u later in Deventer aan. (dus 2x) Binnen 1 minuut na vertrek staat ze bij mij aan de stoel en begint ze me het zelfde te vertellen als wat de conducteur al gezegd heeft. Ik heb aangegeven dat ik niet gediend was van de opmerkingen door de omroepinstall. en dat de inhoud foutief was Ik wil niet te kakke gezet worden en public

Deze dame moet als ze fluit even kijken of er nog mensen op het perron lopen en niet gelijktijdig fluiten en sluiten. Elke collega van haar doet dat wel Ook de hautaine houding van ik ben de baas en jij bent fout moet veranderen. Stuur deze dame nog maar eens naar de beginners cursus. Zeker als ze ook in t gesprek aangeeft dat ze mij heel rustig heeft zien lopen langs de trein.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Wolhoff,

Dank u wel voor uw reactie. U geeft aan dat u op 10 mei 2016 een vervelende ervaring heeft gehad met ons personeel. Graag reageer ik hierop.
    U weet dat u na het vertreksignaal voor uw eigen veiligheid niet meer in mag stappen. Nadat u dit wel heeft gedaan heeft de reactie en de houding van ons personeel u doen besluiten om hierover een klacht in te dienen. Ik heb uw klacht doorgegeven. Deze wordt met ons personeel besproken zodat de impact van de gekozen handelswijze duidelijk wordt. Dit gesprek vindt intern plaats en hier volgt geen terugkoppeling op. Dank u voor uw moeite om ons te informeren. Hiermee kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

NS Klantenservice
    Leo
    Uit uw reactie blijkt dat het is toegestaan om passagiers voor schut te zetten om hun handelen door de trein om te roepen. A een gele kaart voor haar is op zijn plaats mede daar ze toegaf mij te zien lopen langs de trein, desondanks fluiten en tegelijk de deur sluiten . B Ook dat u geen excuses aanbiedt voor het handelen van de conductrice beschouw ik als minachting richting passagier/naar mij
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Wolhoff,

Hartelijk dank voor uw reactie. Allereerst wil ik u alsnog mijn excuses aanbieden voor hetgeen u op 10 mei 2016 is overkomen. Dit is in het voorgaande antwoord inderdaad achterwege gebleven waarvoor ook mijn verontschuldigingen.
    Het is zeker niet de bedoeling dat ons personeel respectloos met de reizigers om mag gaan. Met het doorgeven van uw klacht, zodat deze met ons personeel besproken kan worden, vertrouw ik erop dat u uiteindelijk wel de indruk heeft dat uw klacht serieus wordt genomen.

NS Klantenservice

Leo
    In 2e instantie heeft de NS haar excuses aangeboden voor datgene wat er gebeurd is. Dat is voor mij voldoende,er van uitgaande dat de desbetreffende persoon er ook op wordt aangesproken

Leo

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?