Klacht Nederlandse Spoorwegen: Koppelverkoop bij toegangskaartje voor toilet op station.

# 190625
piet

Verleden week moest ik naar het toilet in station Arnhem.
Om toegang te krijgen tot het toilet moest ik een kaartje uit een automaat
trekken voor € 0,70 dit vond ik nog al prijzig.
Het toilet was wel schoon en maakte verzorgde indruk.
Toen ik later het toegangskaartje eens goed bekeek zag ik het tegoedbon was
van € 0,50 bij een besteding van minimaal €2,50 bij de stations-winkels /restaurants.

Ik vind dit een ongepaste koppelverkoop van de monopolist NS !

Waarom geen NS-toegangspoortje te openen met OV-chipkaart en een redelijk
bedrag € 0,25 afschrijven?

Waarom geen NS-toegangspoortje te openen met OV-chipkaart en een redelijk
bedrag € 0,25 afschrijven?

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Visser,

Hartelijk dank voor uw reactie op de website Klacht.nl. U bent niet tevreden over de prijs van het toilet op station Arnhem. Dat spijt mij te lezen. Graag informeer ik u.

Wij willen op onze stations graag goede voorzieningen bieden aan onze reizigers. Hiertoe exploiteert Sanifair op een aantal stations de toiletten. Zij bieden u schone toiletvoorzieningen. Er zit een gekoppelde korting bij voor de stationswinkels. Het spijt mij dat u het niet eens bent met de prijs voor het gebruik van deze toiletten en de gekoppelde korting.

Uw feedback en suggestie hierover heb ik geregistreerd.

NS Klantenservice
    piet
    Allereerst bedankt .Hou het simpel gebruik standaard toegangspoortje die communiceert met OV-kaart voor verrekening. Het Standaard Ns toegangspoortje is al goedkoper in aanschaf, goedkoper te exploiteren ( munten eruit halen tellen, wisselgeld, printer vullen) en minder storingsgevoelig( minder mechanische onderdelen, geen printer) en minder milieuvervuilend geen kaartjes ( thermischekaartjes met metaalopdruk). STOP met die gruttersmentaliteit van een tegoed bonnetje voor een wc-bezoek
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Visser,

Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft nogmaals aan dat u ontevreden bent met de tegoed bon die u ontvangt wanneer u op station Arnhem gebruik maakt van het toilet.

Uw suggestie de OV-chipkaart te gebruiken voor betaling van het toilet, heb ik doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Ik kan u helaas geen toezeggingen doen dat er een wijziging wordt doorgevoerd. De manier waarop Sanifair nu de betaling regelt, is volgens de afspraken die zij met ons hierover hebben gemaakt.

Ik dank u hartelijk voor de moeite die u heeft genomen uw feedback aan ons door te geven.

NS Klantenservice.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?