Klacht Nederlandse Spoorwegen: Meerdere malen 20 euro afgeschreven, geen terugbetaling

Klachtnummer
# 28933
Gebruiker
Janet
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Tijdens onze reis werden wij geconfronteerd met het feit dat er bedragen van onze passen waren afgeschreven, door het niet goed in- of uitchecken. Aangezien wij alleen maar ritjes naar Utrecht hebben gemaakt, is het voor ons een raadsel wat wij verkeerd hadden gedaan. Elke keer waren onze passen leeg, terwijl we ze net hadden opgeladen. Via de informatiebalie in Hilversum kregen wij een historielijsten met daarop onze reisinformatie. Voor zowel mijn man als bij mij is er 3 x 20,-- afgeschreven. Nu krijgen we de melding dat de termijn van 3 maanden is verstreken om het geld terug te krijgen.

Aangezien wij maar af en toe met de trein reizen, waren wij wel verontwaardigd dat we steeds weer moesten opladen.

We krijgen nu 12.50 euro terug en de rest is niet terug te storen. Diefstal!!!!!

De oplossing

Geld terug van alle te veel betalingen. Het kan niet zo zijn dat we gewoon ons geld kwijt zijn.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Klaver,Met dit bericht reageer ik op uw klacht van 24 juni 2013 die u naar Klachtenkompas heeft opgestuurd. Uw klacht heeft betrekking op het afgeschreven saldo van uw OV-chipkaart.Het spijt ons uiteraard dat u vergeten bent om uit te checken. Het in- en uitchecken staat in de voorwaarden van de OV-chipkaart waar u akkoord mee gegaan bent bij de aanvaarding van de chipkaart. Wij zijn bovendien wettelijk niet aansprakelijk als reizigers vergeten uit te checken en/of de (gebruiks)voorwaarden van een product vooraf niet lezen. Dit is vanzelfsprekend aangezien het hier gaat om een fout die niet door de Nederlandse Spoorwegen is gemaakt. Toch gaan wij coulant om met dergelijke vergissingen. Wij vergoeden uit coulance de vergeten uitcheck (onder bepaalde voorwaarden), maar aan deze regeling zit logischerwijs een grens aan. Deze grens is 3 maanden. Ik raad u aan voor het gebruiken van welk product dan ook de voorwaarden na te lezen. Dit voorkomt onaangename verrassingen.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groeten,NS Klantenservice
  2. Auteur
    Janet
    Datum
    Aangezien wij maar af en toe met de trein reizen, is dit totaal aan ons voorbij gegaan, dat er bedragen van 20,-- euro gewoon kunnen worden afgeschreven. We knippen de OV chipkaart door en reizen vanaf nu gewoon weer met het ouderwetse kaartje. Het is toch belachelijk dat zoiets bepaald kan worden. Als het nou 5,-- euro zou zijn geweest dan is het acceptabel. Maar mijn man en ik hebben constant bij hetzelfde paaltje uitgecheckt, bij mij ging het goed en bij hem schijnbaar niet. Vreemd verhaal NS
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw Klaver,Helaas is het mij niet gelukt om u telefonisch te bereiken. Daarom informeer ik u schriftelijk. Ik wil u graag éénmalig tegemoet komen door de extra kosten te vergoeden welke op 12 februari 2013 zijn gemaakt. Andere extra kosten heb ik niet aangetroffen bij de reisgegevens van u en uw partner. Binnen twee weken zal € 34,10 op uw rekening worden bijgeschreven. Ik hoop dat uw volgende reizen volgens plan zullen verlopen.Vriendelijke groet, Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen