Klacht Nederlandse Spoorwegen: Misleidende advertenties

Klachtnummer
# 142739
Gebruiker
Sharon2101
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik irriteer me vreselijk aan de misleidende aanbiedingen van de NS, waarin een treinreis naar bijv. Keulen wordt aangeboden. De tekst luidt: Vanaf € 19* enkele reis met ICE International. En het * staat natuurlijk voor dat de prijzen kunnen afwijken. Vervolgens denk je als klant mmm.. goedkoop, daar kan ik wel eens naar gaan kijken! Na alle gegevens ingevuld te hebben (met 40% korting op het traject in Nederland) kom je uit op minimaal €60,- voor een enkele reis (en dus €120,- voor een retourtje naar Keulen) bij vertrek op verschillende datums. Kortom: een waardeloze advertentie, waarbij de goedkope treinkaartjes van €19,- er allang tussenuit zijn. Wees dan ook eerlijk en noem de realistische prijzen voor een treinkaartje... hoewel mij niet gezien om voor deze prijs even een kerstmarkt in Keulen te zoeken.

De oplossing

Aanpassing advertentie met realistische prijzen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Kollen,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Ook wij storen ons heel erg aan de valse e-mails die in omloop zijn. Op onze website leest u hier meer over: http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html

    Ik vertrouw erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen