Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS advertentietekst in Flyer dekt niet de lading.

content Niet opgelost
Alfred Henry

Begin deze maand folder met Treinpakkers van NS ontvangen. "Meereisretour online: Samen 1 dag reizen" was de tekst. Wij maakten planner voor een trip Amsterdam naar Etten Leur, dan naar Bergen op Zoom en vervolgens weer naar Amsterdam terug. Wanneer je het retour gaat boeken blijkt dat dit met het kaartje niet mogelijk is want op de website staat dat het Meereisretour gebonden is aan een traject van de ene plaats naar een andere plaats en terug Dit traject moet je ook invullen voordat je het kaartje kan boeken. Ik vind de tekst op de NS-flyer van "Samen één dag reizen" dan ook op z'n minst verwarrend en niet volledig de lading dekkend. Het had moeten zijn "Samen één dag op één traject reizen".Ik heb de NS daarover gebeld en de medewerker was het volstrekt niet met mij eens dat de tekst op z'n minst een ander idee geeft dan wat het in werkelijkheid is. Meneer: " zeurt u nu niet want hetgeen op de website staat geldt en van uw elke kritiek daarop ga ik zeker geen melding maken, heeft u nog andere vragen of opmerkingen, nee dan nog een prettige dag" Ik denk dat NS zijn reclame uitingen zorgvuldiger moet opstellen en essentiële informatie ook in een Flyer moet opnemen anders riekt een beetje naar misleiding. Dat het gebeurt is kan ik me voorstellen maar zo hoort het in mijn ogen niet.

Ik vind dat de NS moet erkennen dat deze tekst op de Flyer onjuiste verwachtingen kan oproepen en dat men dat in de toekomst moet veranderen. Ik vind ook wel vaker dat de voorwaarden bij aanbiedingen van NS in de kleine lettertjes wat onduidelijk zijn. Laat NS ervan leren en dat is het enige wat beoog. Overigens heb ik die dag op het gekozen traject meer dan twee uur vertraging gehad maar daar lag de schuld niet bij de NS. Fijn met de trein is soms niet zo fijn. Overigens voor dit kaartje word je niet gecompenseerd maar dat begrijp ik.

Alfred Henry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?