Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS gebruikt heel oude pasfoto bij vervanging OV Chipkaart, zonder vervanging aan te kondigen.

Klachtnummer
# 431044
Gebruiker
WéGé
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb al heel lang een NS Dalurenabonnement. Mijn bijbehorende OV Chipkaart verloopt binnenkort. NS stuurt zonder aankondiging vooraf een nieuwe OV Chipkaart, met daarop een foto die ik vele jaren geleden heb geupload, en waarop ik echt niet meer lijk.
De foto op mijn huidige kaart is een andere (veel recenter). In een chat met NS Klantenservice geeft deze aan dat ik dan maar op eigen kosten een nieuwe kaart moet laten maken met een andere foto.
NS heeft mij niet gemeld dat er een andere kaart moest komen (dan had ik een andere foto kunnen uploaden) en een foto gebruikt die veel ouder is dan die van mijn huidige kaart.
NS Klantenservice (chat) geeft aan dat ik een contract heb getekend waarin ik akkoord geef om de opgeslagen foto te (her)gebruiken. Maar als vervanging van de kaart niet wordt gemeld, kan ik de foto niet op tijd actualiseren.

De oplossing

Kosten vergoeden nieuwe OV Chipkaart

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?