Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS gebruikt heel oude pasfoto bij vervanging OV Chipkaart, zonder vervanging aan te kondigen.

WéGé

Ik heb al heel lang een NS Dalurenabonnement. Mijn bijbehorende OV Chipkaart verloopt binnenkort. NS stuurt zonder aankondiging vooraf een nieuwe OV Chipkaart, met daarop een foto die ik vele jaren geleden heb geupload, en waarop ik echt niet meer lijk.
De foto op mijn huidige kaart is een andere (veel recenter). In een chat met NS Klantenservice geeft deze aan dat ik dan maar op eigen kosten een nieuwe kaart moet laten maken met een andere foto.
NS heeft mij niet gemeld dat er een andere kaart moest komen (dan had ik een andere foto kunnen uploaden) en een foto gebruikt die veel ouder is dan die van mijn huidige kaart.
NS Klantenservice (chat) geeft aan dat ik een contract heb getekend waarin ik akkoord geef om de opgeslagen foto te (her)gebruiken. Maar als vervanging van de kaart niet wordt gemeld, kan ik de foto niet op tijd actualiseren.

Kosten vergoeden nieuwe OV Chipkaart

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?