Klacht Nederlandse Spoorwegen (niet actief): NS incasso, hoewel abonnement allang beëindigd

NvH

In juni kreeg ik een email, dat in augustus mijn NS abo zou worden verlengd. Daarop heb ik ruim voor de opzegdatum een aangetekende brief gestuurd, dat ik het abo wilde beëindigen. Ik heb mijn OV-chipkaart geblokkeerd, zodat ze mijn abo konden beëindigen. Op mijn brief kwam echter geen reactie. Eind augustus kreeg ik weer een brief: de NS kon het geld voor de verlenging van mijn abo niet afboeken. Daarop heb ik 30 minuten met de NS gebeld en drie mensen aan de telefoon gehad. Mijn opzegbrief konden ze niet in hun systeem vinden. Uiteindelijk gaven ze toe, dat er een fout was gemaakt en dat het abo toch was beëindigd. Ze zouden een brief sturen. Niks! Een paar dagen geleden kreeg ik een brief van NS-incasso: 50 EUR abo + 40 EUR incassokosten. Weer 30 minuten met NS gebeld. Ze wilden een 2de opzegbrief van mij hebben! En ik moest eerst het geld overmaken, dat zou ik dan later weer terugkrijgen. Na 30 min. weer toegegeven, dat het hun fout was. Wie weet, misschien nu echt beëindigd...

- Incasso annuleren
- Afsluitende brief van de NS (per post, niet per email!) waarin staat dat mijn NS dal voordeel abonnement ook in het systeem van de NS is beëindigd en het incasso is geannuleerd

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte van Hinsberg,Dank voor uw reactie. Graag ga ik op uw email.Vervelend te lezen dat het opzeggen van uw Dal Voordeel voor zoveel problemen heeft gezorgd. Er zijn van onze kan een aantal fouten en vergissingen gemaakt. Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb zojuist de financiële afdeling gesproken en zij gaan het dossier bij het incasso bureau nu sluiten zodat het volledig is afgerond. Zij hebben tevens aangegeven dat het abonnement definitief is beëindigd.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht,Met vriendelijke groet,
    Orville
    NvH
    De fouten van NS:
    - Klantenservice kan niet doorverbinden met financiele afdeling. Om deze te contacteren, moet men een (aangetekende!) brief sturen + brief aan incassobureau
    - Om een abo op te zeggen, dient men eerst voor het volgende jaar het geld over te maken. Later wordt dit door de NS teruggestort. De vele klachten op deze site over dit terugstorten laten zien dat men hierin niet moet meegaan!
    - NS stuurt geen (!) reacties op brieven, ook als hierom wordt gevraagdIk ben er klaar mee
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Hinsberg,Uw klachten zijn duidelijk en ik bied nogmaals onze excuses aan voor alle ongemak. Als gebaar van onze kant stuur ik u een dagkaart toe. Hiermee kunt u een dag kosteloos van de trein gebruik maken. Alvast een fijne reis toegewenst.Vriendelijke groet,Klantenservice NS