Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS is klantontvriendelijk naar vaste klanten

Wal

Ben ruim 35 jaar trouw klant van NS, die mij berichtte dat Trajectkaart overgaat in de TrajectVrij kaart en dat reizen met 40% korting wordt ingeperkt. Dat betekent dat opgebouwde rechten van Voordeelurenkaart zomaar worden ingeperkt. Dus gebeld met NS. Uitgelegd dat ik 40% korting reizen tijdens daluren wil behouden (ma-vrij van 9-16 uur, in weekend en feestdagen) en niet akkoord kon gaan met de inperking van 40% korting. NS vertelde mij dat ik duplicaat kaart aan moest vragen. Aan nieuwe kaart was geen 40% korting gekoppeld. Opnieuw gebeld, weer doorverwezen en uiteindelijk gehoord dat ik verkeerd geinformeerd was, dat Voordeelurenkaart niet meer bestaat. Ik heb mijn Voordeelurenkaart echter nooit officieel opgezegd. NS heeft mij nooit bericht dat kaart is afgeschaft. Ben niet voor keus gesteld om als trouwe klant ruime voordeelurenregeling te behouden. Normaal gesproken gelden nieuwe/aangepaste regelingen alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten.

Ik heb op 8/1/15 de NS verzocht om mij als trouwe klant van de NS de uitgebreide voordeelurenregeling met 40% met korting reizen tijdens de daluren (ma t/m vrij vanaf 9.00 uur, in het weekend en op feestdagen) terug te geven. Op 16/1/15 heb ik van de NS een brief gekregen dat ze niet aan mijn verzoek willen voldoen. Toch wil ik graag een oplossing voor dit probleem en verzoek ik de NS er opnieuw naar te kijken.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw van der Wal,Graag reageer ik op uw verzoek. U heeft inderdaad eerder van NS vernomen dat met de overgang naar het TrajectVrij abonnement bepaalde voorwaarden voor reizen buiten het traject zijn komen te vervallen. Helaas kan ook ik niet anders aangeven dan dat bij het jaartrajectabonnement de mogelijkheid om buiten het traject met 40% korting te reizen conform de voorwaarden van het Voordeelurenabonnement waren. U was daarmee niet in het bezit van het abonnement zelf. Met de overgang naar het trajectvrij zijn deze voorwaarden komen te vervallen. Wij hebben u dit bericht op 16 januari jl.verstuurd. Ondanks dat ik begrijp dat voor u de overgang nadelig uitpakt kan ik deze niet wijzigen. Het spijt mij dat ik u dit niet aan kan bieden.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?