Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: NS schrapt laatste twee stations en verkoopt kletskoek

Koos Eekfeen

Sprinter Amsterdam - Zandvoort op donderdagmiddag 8 januari, vertrek volgens spoorboekje 14.49. De trein vertrok 6 minuten te laat. Tijdens het wachten werd een kletskoekverhaal omgeroepen, intern NS-geneuzel. Iets over landelijk personeelsgebrek, niets van te snappen. Interessant voor de NS-collega's, maar niet voor de passagiers. Halverwege Haarlem kwam er weer een kletskoekgolf over de audio: de trein reed niet verder dan Haarlem CS, weer gelardeerd met een omstandige uiteenzetting over personeelsschaarste of zoiets. Wij moesten uitstappen op het station na Haarlem CS - Overveen. Passagiers met bestemming Overveen en Zandvoort werden het bos ingestuurd. Later bleek dat er drie minuten na aankomst van het stationsplein een bus naar Overveen vertrok, maar dat werd niet omgeroepen. TIP: HELP DE PASSAGIERS ALS JE BESLUIT OM NIET VERDER TE RIJDEN. BESPAAR ONS DE KLETSKOEKTSUNAMI. "WIJ GAAN NIET VERDER MAAR OVER 5 MINUTEN VERTREKT BUS 8 NAAR OVERVEEN."

HELP DE PASSAGIERS ALS JE BESLUIT OM NIET VERDER TE RIJDEN. BESPAAR ONS DE KLETSKOEKTSUNAMI. "WIJ GAAN NIET VERDER MAAR OVER 5 MINUTEN VERTREKT BUS 8 NAAR OVERVEEN." VERDER HOEF IK NIKS>

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte meneer Roth,Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat de trein op 8 januari 2015 niet verder reed dan Haarlem. Het spijt mij te vernemen dat u hierdoor niet per trein op uw eindbestemming kon komen. Mijn excuses hiervoor.U geeft aan dat de informatie via de omroep te wensen over liet. Ik begrijp uw onvrede over het gebrek aan adequate informatie over de gevolgen voor uw reis. Dit had niet de vertraging maar wellicht de nodige ergernis weg kunnen nemen. Mijn excuses hiervoor. Wij nemen uw feedback ter harte, en zullen ons uiterste best doen om onze klanten goed te informeren. Ik waardeer het dat u de moeite neemt om dit onder onze aandacht te brengen.Ik vertrouw erop dat volgende treinreizen naar wens verlopen.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice.
    Koos Eekfeen
    Prima. Ik weet dat reizigers gaan klagen als ze in de trein geen informatie krijgen over de reden van een vertraging. Maar geef dan wel informatie waaraan de reiziger iets heeft. Wij hoeven niet te weten dat de machinist met zijn zieke hond naar de dierenarts moet. Evenmin wat de hond precies mankeert, hoe de hond heet en of de dierenarts een vrouw of een man is.

Koos Eekfeen

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?