Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS-stalling verwijdert fiets binnen de termijn van 28 dagen.

c. de heus

Op 16 januari 2020 heb ik een nieuw jaarabonnement afgesloten bij de NS-fietsenstalling Amstelstation. (pinbetaling ING)
Aan de fiets zat op dat moment geen label van overschrijding parkeerduur, anders had ik of de medewerker van de stalling dat gezien toen de sticker boven de andere vijf stickers van de vorige jaren werd geplakt.
Op 8 februari 2020 is de fiets afgevoerd naar het Fietsdepot van de gemeente Amsterdam.
Op deze afvoerlijst staat dat mijn abonnement liep t/m december 2019, hetgeen onjuist is omdat ik op 16 januari een nieuw abonnement heb afgesloten.
De fiets is 23 dagen na het afsluiten van het abonnement afgevoerd. Van overschrijding van de parkeerduur van 28 dagen is geen sprake.
De fiets is na 6 weken vanuit het fietsdepot verkocht aan de opkoper waarmee de gemeente Amsterdam een contract heeft. De fiets is verder niet meer traceerbaar.
Conclusie: er is een fout gemaakt door de medewerkers van de stalling van het Amstelstation waardoor mijn fiets verdwenen is. Deze toerfiets kostte €1063.

Op de site van NS staat dat er maximaal €600 wordt uitgekeerd voor beschadiging en verdwijning van een gestalde fiets.
Ik wil dat dit bedrag of een deel daarvan wordt uitgekeerd.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?