Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS totaal ondoorzichtig

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 26963
Gebruiker
hannibal
Datum
2 reacties

Details

De klacht

De Dalurenkaart van NS doet het niet, omdat de railpocket van de conducteur niet goed werkt. De klantenservice in Arnhem verwijst je uiteindelijk naar OV-chipkaart te Amersfoort. Je klaagt bij NS dat je €11 moet betalen. De heer A.Luna van de NS zegt terecht dat de OV-chipkaart niet onder de NS valt. Van de OV-fiets zegt hij dat die wel onder de NS valt, maar dat ik apart moet klagen bij OV-fietsNS (bv) over de kosten van een fietspas (€11). Met andere woorden, je reist per NS, gebruikt NS-produkten die ondeugdelijk of ondoordacht zijn, maar als het niet goed gaat, mag jij als klant de rekening betalen. Moderne bedrijfsvoering, dat wel.

De oplossing

Als je in de trein zit en de Dalurenkaart kan niet gescand worden met de railpocket van de conducteur, zorgt NS voor deugdelijke spullen en worden de kosten (€22 plus administratiekosten) niet afgewenteld op de klant.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Wij hebben met de klant niets besproken over welke onderdelen onder de Nederlandse Spoorwegen vallen. Ook hebben wij NS Fiets niet met de klant besproken. Wij hebben de klant enkel geadviseerd contact op te nemen met OV-Fiets. Wij hebben daarnaast geen advies uitgegeven om te klagen bij OV-Fiets, maar om OV-Fiets om uitleg te vragen en om zijn verzoek aan OV-Fiets duidelijk te maken. Zoals de klant aangeeft is de klacht van de klant uitvoerig met de klant besproken. Daarbij hebben met de klant afgesproken dat de zaak afgedaan is, maar dat hij nog wel contact opneemt met OV-Fiets. Er is overigens geen sprake dat de kaart defect is, maar dat de kaart defect is geraakt.
  2. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer De Wit,Dank u voor uw aanvulling van 29 mei 2013.Wij hebben uw klacht uitvoerig met u besproken en afgehandeld. Wij hebben u ook geadviseerd contact met OV-Fiets op te nemen. Wij hebben daarbij de structuur van OV-Fiets niet met u besproken. De structuur van OV-Fiets is overigens openbaar dus informatie hierover kunt u altijd opvragen.U kunt schriftelijk een klacht indienen bij OV-Fiets. Wilt u liever een andere instantie hiervoor gebruiken, dan kunt u bij OV-Fiets navraag doen welke instanties dit zijn. U kunt ook navraag doen bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer: "Vervoer"http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2390/openbaar-vervoer".Omdat wij deze klacht al met u besproken hebben, beschouwen wij deze correspondentie als afgehandeld.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hannibal
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen