Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS walst rücksichlos over coronamaatregelen heen.

Klachtnummer
# 530935
Gebruiker
Voorjaar2021
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Eergisteren reisden mijn vrouw (63 jr.) en ik (69 jr.) van Den Haag naar Beilen. Voor ons een essentiële reis. Vanwege corona besloten we eerste klas te reizen en dan in de zespersoons compartiment. Tot Zwolle verliep de reis goed. In Zwolle moesten we overstappen voor de sprinter richting Groningen. Echter, vanwege een sein- en wisselstoring gingen er geen treinen richting het noorden. We moesten met een bus naar Meppel om daar de sprinter weer te pakken. De bussen zaten bomvol. Geen 1 1/2 meter afstand. Er werd niet voor gekozen om de stoelen om en om te laten bezetten. Toen we in Meppel van de bussen naar de trein liepen, reed de sprinter naar Groningen weg. Waarom nog niet even wachten?? Vervolgens moesten we een heel uur wachten, want de sprinter van een halfuur later bleek gecanceld. Intussen kwam het treinverkeer naar Leeuwarden weer op gang, maar er werd in de vele omroepberichten met geen woord gerept over de trein naar Groningen. Er kwam nog een sprinter binnen. Toen de reizigers waren uitgestapt, werd deze leeg afgerangeerd. Toen onze sprinter dan eindelijk kwam, bleek het een kort treintje te zijn. Daar zaten al reizigers in en vervolgens moesten er in Meppel nog ruwweg 150 mensen bij ingepropt worden. Van 1 1/2 meter afstand was totaal geen sprake meer. We zaten/stonden als haringen in een ton in deze trein. De conducteur liet nog wel omroepen hiervan melding te zullen maken. Wij voelden ons doodongelukkig en vinden deze gang van zaken onacceptabel. Wetende dat de NS zoveel mogelijk moest improviseren (dat snappen wij), blijft voor ons overeind dat u niets deed aan de 1 1/2 meter bepalingen. Wat was het simpel geweest om een extra treinstel aan te koppelen. Daar was tijd genoeg voor. Zekerheidshalve zullen we ons laten testen. En wij houden de trein eerst voor gezien.

De oplossing

Voor ons kan de NS niets meer doen. Het kwaad is al geschied. Hopen dat de NS hieruit lering trekt en bij toekomstige gevallen geen reizigers in besmettingsgevaar brengt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen