Klacht Nederlandse Spoorwegen: NS zaait verwarring en de klant draait voor de kosten op.

Klachtnummer
# 430516
Gebruiker
judith-0904
Datum
0 reacties

Details

De klacht

De afgelopen tijd heb ik gereisd met het “Ns-Flex Dal Voordeel-abonnement”. In februari heb ik mijn studentenreisproduct (SRP) geactiveerd en heb ik het Flex-abonnement omgezet naar een “NS-flex zonder abonnement”. Ik heb het SRP op de ov-kaart geladen en reis sindsdien doordeweeks gratis. Vandaag (16-03) heb ik het factuur ontvangen en zie ik dat ik in het weekend zonder de 40% korting gereisd heb, iets waar ik wel recht op heb nu ik gebruik maak van het SRP.
Via de NS Chat kreeg ik te horen dat ik geen recht heb op de korting in het weekend omdat ik twee abonnementen op mijn ov-kaart heb staan en deze niet te combineren zijn. Echter wekt de naam “NS-flex zonder abonnement” de indruk dat hier geen abonnement aan vast zit en het SRP dus voorrang krijgt. Daarnaast maak ik doordeweeks gewoon gebruik van het SRP en reis ik gratis. Het lijkt mij dan ook vanzelfsprekend dat ik in het weekend ook op dit abonnement reis, aangezien de abonnementen niet gecombineerd kunnen worden, en ik dus de daarbij behorende 40% korting hoor te krijgen. Naar mijn idee is de NS in dezen niet consistent wat zorgt voor verwarring. Naar mijn mening is het dan ook niet klantvriendelijk om de verantwoordelijkheid volledig bij mij neer te leggen. Een compensatie lijkt mij dan ook niet ongepast. Via de Chat wordt niet gezocht naar een gepaste oplossing.

De oplossing

Financiële compensatie voor het teveel betaalde bedrag.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?