Klacht Nederlandse Spoorwegen: Onbeleefde klantenservice medewerker Utrecht Centraal

zaynab

Vandaag omtrent 11:00 uur was ik bij de klantenservice op Utrecht centraal, aan de jaarbeurszijde. Een medewerker van NS achter de treinbalie (was een kale man, van middelbare leeftijd). Ik heb uitgelegd dat ik mijn OV chipkaart onlangs ben kwijtgeraakt en mijn reisproduct op een anonieme kaart heb gezet, en deze anonieme kaart helaas ook ben verloren. Het eerste was de heer deed was om mijn identiteitsbewijs vragen. Dit vond ik al heel vreemd, gezien dit nooit eerder aan mij is gevraagd.

Omdat ik een lastige achternaam heb die vaak anders wordt gespeld had ik het kaartnummer van mijn eigen ov bij de hand. Dhr. kon mij niet vinden op mijn huidige adres en gaf aan dat ik maar contact moest opnemen met de klantenservice. Ik gaf aan dat ik recent ben verhuisd en dat hij mijn kaartnummer of oude adres zou kunnen gebruiken. Hij vertelde mij dat ik maar geen onjuiste gegevens moest verstrekken.

Hier schrok ik enorm van. Ik vroeg de heer of hij mij beschuldigde van fraude en dat ik dit niet fijn vond en dat hij het met mijn oude adres kon proberen. Meneer herhaalde dat ik onjuiste gegevens probeerde te geven en zei dat hij mij vervelend vond.

Ik ben hier helemaal overdonderd van geweest en vind dit niet passen bij de attitude van een klantenservice. De NS is een tolerante bedrijf en dit soort gedrag past hier niet tussen. Daarnaast ben ik benieuwd of de vraag naar een idenititeitsbewijs onderdeel is van een procedure, gezien ik hier nooit eerder naar ben gevraagd, noch anderen dit heb zien verstrekken.

Ik wil een excuus van dhr zelf en ga graag het gesprek aan met zijn manager. Verder wil ik dat mijn aanvankelijke probleem waarvoor ik naar de klantenservice was gegaan wordt opgelost.
Verder wil ik graag informatie opvragen over de procedure die jullie hanteren voor het opzoeken van de gegevens naar de klant. Is het normaal dat een klant beschuldigd wordt van het verstrekken van onjuiste gegevens als de klantenservidemedewerker de gegevens na één keer zoeken niet kan vinden? Zo ja, het lijkt mij niet gepast dat een medewerker dit zo aan moet aangeven aan de klant, want dan zou de NS weinig klanten overhouden of heel veel boze klanten. Ik ben hier enorm van aangeslagen en vind dit niet kunnen in onze maatschappij. Daarnaast ben ik benieuwd of de vraag naar een idenititeitsbewijs onderdeel is van een procedure, gezien ik hier nooit eerder naar ben gevraagd, noch anderen dit heb zien verstrekken.
Ik zie graag dat de NS hier werk van maakt.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?