Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Onheuse behandeling door conducteur

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 56463
Gebruiker
Maja
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Geen enkel begrip voor mijn toelichting en verbazing dat ik niet uitchipt bleek te zijn.
Had mijn zoon opgehaald van het station in Zwolle bij zijn vader - en kwam van Muiderpoort. Ik bleek niet uit te hebben gechipt dus ook niet opnieuw ingechipt. Terwijl ik dat wel had gedaan. Ik wist daardoor ook dat het saldo moest worden opgewaardeerd wat ik ook gedaan had op station Zwolle. Ik had de bon nog in mijn hand en ook het kaartje dat ik voor mijn zoon erbij had gekocht. De controleur wilde het verhaal niet eens horen en uiteindelijk heeft hij een boete uitgeschreven.

De oplossing

Begrip - voor het gegeven dat automaten niet altijd werken zoals je wenst en dat er we mensen zijn.... Inzien dat ik wel degelijk wilde betalen. Niet behandeld worden met totaal onbegrip en zien dat mijn situatie met kind, bagage en lastig knie later op zondagavond niet makkelijk was. Een trein later en kind zit laat op bed.... even rennen op een ander station naar een automaat redde ik niet.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Van Staden,Met dit bericht reageer ik op uw klacht van 8 april 2014 die u naar Klachtenkompas heeft opgestuurd.Is het mogelijk dat u het nummer van het Uitstel van Betaling doorgeeft en aangeeft op welke dag uw klacht betrekking heeft? Wij kunnen vervolgens uw klacht beter beoordelen.Ik wacht uw aanvullende informatie af.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  2. Auteur
    Maja
    Datum
    Het nummer van de uitgeschreven bon is: D 561776 en treinstel 4672, datum 06-04-2014 en tijd van uitschrijven 20.05 uur.
    Ik klik op geaccepteerd omdat het niet om een voorstel voor afhandeling gaat -men wordt mijn klacht correct wordt opgepakt? Er wordt gevraagd naar het nummer van Uitstel van Betaling…… ik weet niet waar dit betrekking op heeft. Of is dit de cryptische bewoording voor de term 'boete'. Ik heb nog geen vordering ontvangen dus kan ook nog geen uitstel van betaling aanvragen.
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Wij hebben de klant hierover telefonisch benaderd.
  4. Auteur
    Maja
    Datum
    Hoorde het bericht op het antwrdapp. Begrijp dat de enkele terugreis Zwolle-Muiderpoort (met korting) welke nog niet van mijn kaart is afgeschreven voldaan moet worden, de toeslag en boete niet. Dat vind ik heel fijn te horen. Wat mij nog wel verward is het gegeven dat ik na aankomst in Zwolle wel degelijk de kaart langs het apparaat haalde om uit te checken. Mijn zoon en z'n vader zagen toen ook dat ik de kaart moest opwaarderen met saldo. Waarom werd dit uitchecken niet geregistreerd?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Maja
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen