Klacht Nederlandse Spoorwegen: Onjuiste restitutie NS Fietsenstalling abonnement

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 290170
Gebruiker
mebius
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik heb een aantal jaren een NS-fietsenstalling abonnement (dmv een wit pasje), dit kostte 105 euro. Ook dit jaar op 3 juni verlengde ik gewoon het abonnement. Op 27 juni ontvang ik van NS een brief dat het huidige abonn stopt per 1 okt en dat al per 3 juli een nieuw abonnement kan worden afgesloten voor 55 euro (via OV chipkaart). Dat doe ik meteen op 3 juli zodat ik maar 1 maand heb opgebruikt van het oude abonnement en de restitutie dus 11 maanden plus 20 euro borg voor het witte pasje zou zijn, zijnde 116,25 euro. In de brief van NS staat ook dat ik het witte pasje niet hoef op te sturen. Ik ging en ga er dus van uit dat het oude abonn is beëindigd per 3 juli toen ik het nieuwe abonn bestelde. Begin december ontvang ik slechts 98,75 euro retour. Vandaag gebeld met NS over het te lage restitutiebedrag en die geven aan dat ik het witte pasje had moeten opsturen en dat daarom de abonnementstermijn is doorgelopen tot 1 oktober. Na een paar keer ruggespraak geeft de dame van de klantenservice aan dat ze het eens is met mij dat de brief van NS niet klopt, maar dat ze het resterende bedrag (17,50 euro) niet zelf mag restitueren. Deze onheldere brief van NS benadeelt mogelijk veel mensen in Nederland. Ik wil niet dat NS weg komt met de uitspraak dat als ze mij betalen dat ze dan veel meer mensen moeten betalen (precedentwerking). Mij werd aangeraden om een brief te schrijven naar de directie van OV Fiets, waarschijnlijk in de hoop dat ik (en anderen) het dan maar opgeven.

Gewenste oplossing

Het enige dat ik wil is een correcte restitutie van 11 maanden zijnde 96,25 (conform de tabel op de NS website) plus het borgbedrag van 20 euro retour, totaal 116,25 euro. Ik heb ontvangen 98,75 euro, dus ik ontvang graag nog 17,50 euro van NS Fiets.
Bovendien heb ik vanmiddag in totaal 50 minuten met NS moeten telefoneren voordat ze mij geloofden en begrepen, enige compensatie daarvoor zou zeer welkom zijn.
Geboden oplossing
Niks, noppie, nada !
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    mebius
    Datum
    Ik ben nog steeds wachtend op de reactie van NS. Indien geen reactie dan zal ik de klacht rechtstreeks naar NS sturen.
  2. Auteur
    mebius
    Datum
    Nog steeds geen reactie, wat jammer.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen