Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Nederlandse Spoorwegen: Onterechte boete + incassokosten
Details
Klacht
Op 21 juli jl. reisde ik van Schiphol naar Leiden Centraal. Vlak voor ik de trein instapte heb ik mijn saldo opgehoogd om de reis te kunnen maken en correct ingechecked. De conducteur in de trein constateerde blijkbaar dat het inchecken niet goed was gegaan, schreef een boete uit en vroeg mij direct te bellen met de Klantenservice. Daar kreeg ik een mevrouw van Oudsheusden aan de lijn die aangaf dat ik de boete af moest wachten en terug moest bellen. De boete zou worden kwijtgescholden. Enkele dagen later heb ik teruggebeld met het verzoek om de boete op mijn nieuwe adres te laten bezorgen. Dit was geen enkel probleem, mijn adres zou gewijzigd zijn en ik zou niet naar mijn oude huis hoeven om de boete te onderscheppen. Dit blijkt toch gebeurd te zijn. De NS heeft inmiddels de boete doorgegeven aan Bos Incasso, die aangeeft dat de NS geen verantwoordelijkheid neemt voor hun eigen fout. De boete EN de incassokosten moet ik volgens hen betalen. Ze weigeren hierover elke communicatie.Gewenste oplossing
In mijn chipkaartgegevens is te zien dat ik vlak voor de treinreis mijn saldo heb opgehoogd. Ik zie wel dat het inchippen niet goed is gegaan, ondanks dat de inchippaal groen oplichtte en er een kleurverandering was. De opgelegde boete is echter onterecht. Als ik met voldoende saldo mij ervan verzeker dat ik goed inchip, dan moet er iets buiten mij om fout zijn gegaan. Ik hoog mijn saldo immers niet voor niets vlak voor een treinreis op.Van de boete is mij kwijtschelding op basis van bovenstaande beloofd. Ik wil dat de NS deze belofte nakomt. Als de NS mij verzekert dat het onderscheppen van een boete op een oud adres niet nodig is, wil ik daar vanuit kunnen gaan. Indien de NS een incassobureau inschakelt omdat zij geen betaling ontvangen, is dat geweest omdat ze mij niet de juiste informatie hebben verschaft waarmee ik dat had kunnen voorkomen.
Mijn gewenste oplossing: Ik betaal de werkelijke reiskosten. De boete- en incassokosten worden mij niet in rekening gebracht.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.