Klacht Nederlandse Spoorwegen: Ontmoedigingsbeleid bij NS

klachtenservice

Tot twee keer toe een verzoek terugbetaling bij vertraging ingediend. Vier keer moeten bellen vanwege geen reactie. Uiteindelijk beweert NS dat -toevallig toch- beide aanvragen nooit zijn gearriveerd. Tenslotte een derde keer naar een alternatief adres verzonden. Binnen een (door mij gestelde) week antwoord. Met een fooi afgescheept. Geen porto en telefoonkosten (4x helpdesk) vergoed, niet het noodzakelijke eigen alternatief vervoer op de dag van vertraging vergoed. Deze was noodzakelijk omdat NS geen vervangend vervoer of alternatieven had geregeld.
Ik ben het niet eens met de afwikkeling (ik heb niet zoveel aan alleen woorden als excuus, gezien de kosten!). Men beweert dat ik niet in aanmerking kom voor vergoeding van die alternatieve vervoerder. Dit terwijl NS mij letterlijk en nu figuurlijk in de kou laat staan.

Gewoon de door mij gemaakte onkosten mbt noodzakelijk gemaakt alternatief vervoer (als NS beweert dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn, maar mij wel op het perron laten staan zonder een vervoersoplossing aan te bieden, dan blijf je toch in gebreke?? En de kosten mbt telefoon en porto naar de helpdesk.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Roeting,

Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u het niet eens bent met een eerder gekregen reactie van onze Klantenservice. Ik heb uw reactie nogmaals beoordeeld. Ondanks dat wij het uiteraard betreuren dat u niet tijdig uw bestemming heeft bereikt wijzigen wij de afhandeling niet. De genoemde voorwaarden zijn van toepassing op het reizen per trein en de gevolgen van het niet uitvoeren van de dienstregeling.

Het spijt mij dat wij u deze keer niet van dienst kunnen zijn.

NS Klantenservice
    klachtenservice
    De NS of de vervoerder is in gebreke gebleven. Voorwaarden of niet, u laat de reiziger in de kou staan. En dat kian gewoon nniet. Ik onderneem verdere stappen.
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Roeting,

Hartelijk dank voor uw aanvulling.

NS Klantenservice

klachtenservice
    Bedrijf biedt geen oplossing, maar herhaalt mechanisch een ritueel. Daarbij verschuilt zij zich achter voorwaarden en gaat niet inhoudelijk in op de reactie. Men constateert alleen maar...
    Volstrekt ongeloofwaardig en volstrekt onvoldoende. Schande dat dit bedrijf helaas vanwege versterkkende monoploiepositie nog bestaansrecht heeft.

klachtenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?