Klacht Nederlandse Spoorwegen: Ontmoedigingsbeleid bij NS

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 165715
Gebruiker
klachtenservice
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Tot twee keer toe een verzoek terugbetaling bij vertraging ingediend. Vier keer moeten bellen vanwege geen reactie. Uiteindelijk beweert NS dat -toevallig toch- beide aanvragen nooit zijn gearriveerd. Tenslotte een derde keer naar een alternatief adres verzonden. Binnen een (door mij gestelde) week antwoord. Met een fooi afgescheept. Geen porto en telefoonkosten (4x helpdesk) vergoed, niet het noodzakelijke eigen alternatief vervoer op de dag van vertraging vergoed. Deze was noodzakelijk omdat NS geen vervangend vervoer of alternatieven had geregeld.
Ik ben het niet eens met de afwikkeling (ik heb niet zoveel aan alleen woorden als excuus, gezien de kosten!). Men beweert dat ik niet in aanmerking kom voor vergoeding van die alternatieve vervoerder. Dit terwijl NS mij letterlijk en nu figuurlijk in de kou laat staan.

De oplossing

Gewoon de door mij gemaakte onkosten mbt noodzakelijk gemaakt alternatief vervoer (als NS beweert dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn, maar mij wel op het perron laten staan zonder een vervoersoplossing aan te bieden, dan blijf je toch in gebreke?? En de kosten mbt telefoon en porto naar de helpdesk.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Roeting,

    Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u het niet eens bent met een eerder gekregen reactie van onze Klantenservice. Ik heb uw reactie nogmaals beoordeeld. Ondanks dat wij het uiteraard betreuren dat u niet tijdig uw bestemming heeft bereikt wijzigen wij de afhandeling niet. De genoemde voorwaarden zijn van toepassing op het reizen per trein en de gevolgen van het niet uitvoeren van de dienstregeling.

    Het spijt mij dat wij u deze keer niet van dienst kunnen zijn.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
  2. Auteur
    klachtenservice
    Datum
    De NS of de vervoerder is in gebreke gebleven. Voorwaarden of niet, u laat de reiziger in de kou staan. En dat kian gewoon nniet. Ik onderneem verdere stappen.
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Roeting,

    Hartelijk dank voor uw aanvulling.

    Met vriendelijke groet,

    NS Klantenservice

  4. Auteur
    klachtenservice
    Datum
    Bedrijf biedt geen oplossing, maar herhaalt mechanisch een ritueel. Daarbij verschuilt zij zich achter voorwaarden en gaat niet inhoudelijk in op de reactie. Men constateert alleen maar...
    Volstrekt ongeloofwaardig en volstrekt onvoldoende. Schande dat dit bedrijf helaas vanwege versterkkende monoploiepositie nog bestaansrecht heeft.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
klachtenservice
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?