Klacht Nederlandse Spoorwegen: Ontrechte afwijzing 'geld terug bij vertraging

Klachtnummer
# 170298
Gebruiker
Joris
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 7 april en op 15 april heb ik meer dan een uur vertraging gehad en toch zijn beide claims afgewezen.
7 April betrof het cancelen van de intercity van Zwolle naar Amersfoort, wat pas kenbaar gemaakt was nadat de trein richting Amsterdam al was vertrokken en wij moesten omreizen (zo werd geadviseerd) via Amsterdam Zuid. Met als gevolg >1 uur vertraging (kenmerk 41152690). Echter wordt dit verzoek afgewezen omdat jullie geen of onvoldoende vertraging hebben gesignaleerd?
Claim 2 op 15 april betrof een defecte trein tussen Almelo en Enschede waardoor mijn reis 2 uur langer duurde. Ook hier met dezelfde opgave van reden onterecht te claim gewijzigd. (kenmerk: 41152674).

De oplossing

Gaarne vergoeding voor bovenstaande en excuses voor deze onterechte afwijzingen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte meneer van Dijk,

    Dank u voor uw reactie. Graag reageer ik op uw verzoek om herziening van de afhandeling van uw claim met nummers 41152690 en 41152674 .Op basis van uw reactie heb ik uw claimgegevens aangepast. De reden is dat bij beide claims de vertrektijd, waarschijnlijk onbewust, niet juist is weergegeven. Binnen drie weken wordt u geïnformeerd over de afhandeling. De beide claims worden toegekend.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen