Klacht Nederlandse Spoorwegen: Ontzettend slechte communicatie en aanpak bij sein- en wisselstoring zuid-limburg, 5 uur vertraging.

Klachtnummer
# 457849
Gebruiker
Max97
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Gisteren 25-05-2020 vertrok ik om half 2 vanaf Maarheeze station om naar Maastricht te gaan. Tot op dat moment bleek het traject goed te zijn en zou ik naar verwachting om half 3 aankomen. Eenmaal net voor Roermond stopte de trein en werd er omgeroepen dat er op het traject een sein- en wisselstoring aanwezig was. Rond kwart voor 3 kwamen we eindelijk om station Roermond aan. Daar werd verteld dat om 5 uur de treinen zeker weer zouden rijden, maar dat ze verder nog geen info konden verschaffen. Vervolgens heb ik tot half 8 s'avonds moeten wachten voordat er onderhand de eerste bus arriveerde... Deze buschauffeur was helemaal in paniek omdat het zo druk al was en dat hij zelf ook geen mondkapje had terwijl de bussen gewoon volgepropt waren. Toen overige bussen arriveerden, bleken de meesten allemaal naar het noorden te gaan en eigenlijk amper een naar Sittard ging... Het slechtste was misschien nog wel dat er totaal geen organisatie rondom de bussen was, want er stond niet eens een NS-medewerker er bij om te zeggen welke bus het was of hoeveel mensen er in konden...
Uiteindelijk heb ik zelfs de bus maar weer terug naar Weert gepakt en naar huis gegaan... Door deze ontzettende slechte communicatie en aanpak van de NS heb ik dus onzeker de hele dag liggen wachten en uiteindelijk zelfs niet eens naar de plaats van bestemming gekomen...

De oplossing

Ten eerste moet er in het vervolg gewoon veel beter gecommuniceerd worden en er voor gezorgd worden dat er een NS-medewerker bij de bussen staat om chaos te voorkomen. Ook om zo die 1,5m beter te kunnen handhaven tussen de klanten in.
Ten tweede zou ik graag één dag in een weekend naar keuze een keer gratis willen reizen om zo mijn weggegooide dag en bij behorende kosten hopelijk in te kunnen halen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen