Klacht Nederlandse Spoorwegen: Onverwachts Incassokosten + administratiekosten, terwijl boete een anderhalf maand geleden betaalt al is

Junjiedai

Rond 17 Juli reed ik met een ongeldig studenten-ov naar Dordrecht onbewust dat het in die periode het niet actief is, ik daarom ook terecht een boete van 43,-
Ik wachtte de acceptgiro af dat afgeleverd werd op mijn oude adres in September. Ik kon het toen nog niet betalen omdat mijn studiefinanciering nog niet binnen was en toen ik het kreeg heb ik nog net binnen de betaalingsperiode het ondertekent en gedeponeert bij mijn lokale bank. Week later is het bedrag van me rekening afgeschreven en ik dacht dat ik ermee vanaf was.

Op 20 oktober heb ik zonder enige vermelding van de NS een brief gekregen van een incassobureau. Doordat ik te laat was met betalen heeft de ns 10,- euro voor administratiekosten in rekening gebracht. Zonder mij hiervan op de hoogte te stellen is dit doorgespeeld naar een incasso bureau. Dit incassobureau rekent boven de 10,- euro ook nog eens 25,- euro incasso kosten. Terwijl ik dacht de boete betaald te hebben krijg ik uit het niets een rekening van 35,-

Ik vind NS had mij moeten melden dat ik nog 10,- euro had moeten betalen ipv meteen een incassobureau op mij afsturen wat zelf nog eens 250% meer vraagt.
Ik doe normaal nooit moeilijk over 10,- als NS me daarop had informeert en een kans gaf om dat ook over te maken had ik het gedaan, ik vind het onredelijk dat de NS het noodzakelijk vind meteen met zwaar geschut te komen.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Dai,Op 26 augustus 2013 heeft u van ons een acceptgiro ontvangen, waarop vermeld stond dat deze binnen 14 dagen na dagtekening voldaan moest worden. Uw betaling ontvingen wij echter pas later, namelijk op 16 september. U geeft aan dat u door omstandigheden de betaling niet eerder kon voldoen, maar hierover is door u geen contact met NS Klantenservice gezocht, om eventueel samen te zoeken naar een oplossing. Er was bij ons op 13 september al een herinnering uitgegaan met daarop een verhoging van 10 euro. Deze is door u niet voldaan. Ik zie helaas dus geen mogelijkheid aan uw verzoek tegemoet te komen. De openstaande kosten zullen alsnog door u moeten worden voldaan.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?