Klacht Nederlandse Spoorwegen: Op tijd betaald, toch incassobureau door ns ingeschakeld!!

# 192768
Rd

ik heb een acceptgiroopdracht op de uiterste datum die er op vermeld stond betaald. Maar omdat het geld door de verwerkingstijd een dag later pas van mijn rekening is afgeschreven heeft de ns een incassobureau ingeschakeld. Na gebeld te hebben met de ns wordt doorverwezen naar het incassobureau omdat ze zaak al uit handen hebben gegeven. Tegen beter weten in toch maar het incassobureau gebeld, zij hebben gewoon een opdracht van de ns en kunnen niets voor mij doen.
Het gaat dus alleen om de incassokosten van 40 euro, want de rekening heb ik al betaald.
Morgen is de uiterste datum dat ik de incassokosten moet betalen.

Terugdraaien van de incassokosten.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte meneer Diyal,

Hartelijk dank voor uw reactie. Volgens onze gegevens zijn de incassokosten kwijtgescholden. Mocht u deze toch betaald hebben dan vernemen wij dit graag.

NS Klantenservice
    Rd
    Ik heb de incassokosten al betaald. Gaan jullie nu teruggestortwn naar de rekening waar het van betaald is (van mijn moeder) of naar mijn eigen rekening?
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Diyal,

Vriendelijk bedankt voor uw reactie. U geeft aan dat uw moeder een betaling heeft gedaan. Graag informeer ik u.

Op dit moment is er bij ons geen teveel betaald bedrag bekend. Dit betekent dat er geen posten meer open staan, zowel geen debet- als creditnota's. Om na te gaan hoe de betaling is verrekend, adviseer ik u om via onze website http://www.ns.nl/klantenservice/contact een contactformulier in te vullen en daarin de exacte gegevens van de overboeking door te geven. Op deze wijze kunnen wij nagaan of de betaling is gekoppeld aan uw gegevens en of er teveel is betaald.

Ik vertrouw erop u hiermee geïnformeerd te hebben.

NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?