Klacht Nederlandse Spoorwegen: opladen saldo

Klachtnummer
# 73127
Gebruiker
LInssen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Onze zoon van 15 jaar heeft onlangs zijn eerste OV chipkaart ontvangen.
Hij heeft deze kaart opgeladen volgens de regels met 20 euro. Hij ging naar de bioscoop met een vriendje. De heenreis kost 4.60 euro. Er stond dus nog 15.60 euro op zijn kaart voor de terugreis. Het was echter niet mogelijk om terug te reizen omdat de ns bij het inchecken aangaf dat hij te weinig saldo op zijn ov kaart had staan.
Ik heb hierover gebeld met de NS klantenservice.
Het komt hierop neer: Je moet altijd 20 euro op je kaart hebben staan om te kunnen reizen. Voor een reisje van 9,20 (heen en terug) moet ik dus 30 euro op de kaart zetten.
Dit kan toch niet. Die 15,60 die nog op de kaart stonden zijn toch van mij en niet van de NS!!!!!

De oplossing

Ik vind dat je moet kunnen reizen zolang er geld op staat. De NS heeft niet het recht om 20 euro als basis te vragen, wanneer ik nog meer dan voldoende op mijn kaart heb staan om te reizen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw Linssen,Om te voorkomen dat iemand te weinig betaald voor een treinreis is het verplicht om minimaal € 20,00 saldo geladen te hebben op een OV-chipkaart zonder abonnement. Voor kaarten met een abonnement geldt een minimaal saldo van € 10,00. Uiteraard is het mogelijk om opgeladen saldo terug te vragen. Alle informatie hierover vindt u op www.ovchipkaart.nl.Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen