Klacht Nederlandse Spoorwegen: opladen saldo

LInssen

Onze zoon van 15 jaar heeft onlangs zijn eerste OV chipkaart ontvangen.
Hij heeft deze kaart opgeladen volgens de regels met 20 euro. Hij ging naar de bioscoop met een vriendje. De heenreis kost 4.60 euro. Er stond dus nog 15.60 euro op zijn kaart voor de terugreis. Het was echter niet mogelijk om terug te reizen omdat de ns bij het inchecken aangaf dat hij te weinig saldo op zijn ov kaart had staan.
Ik heb hierover gebeld met de NS klantenservice.
Het komt hierop neer: Je moet altijd 20 euro op je kaart hebben staan om te kunnen reizen. Voor een reisje van 9,20 (heen en terug) moet ik dus 30 euro op de kaart zetten.
Dit kan toch niet. Die 15,60 die nog op de kaart stonden zijn toch van mij en niet van de NS!!!!!

Ik vind dat je moet kunnen reizen zolang er geld op staat. De NS heeft niet het recht om 20 euro als basis te vragen, wanneer ik nog meer dan voldoende op mijn kaart heb staan om te reizen.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Linssen,Om te voorkomen dat iemand te weinig betaald voor een treinreis is het verplicht om minimaal € 20,00 saldo geladen te hebben op een OV-chipkaart zonder abonnement. Voor kaarten met een abonnement geldt een minimaal saldo van € 10,00. Uiteraard is het mogelijk om opgeladen saldo terug te vragen. Alle informatie hierover vindt u op www.ovchipkaart.nl.Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?