Klacht Nederlandse Spoorwegen: OV- chipkaart

verena

Ik las vandaag over de klachten over de OV- chipkaart, en wil daar de mijne aan toevoegen.

Ik ben zeer ontevreden over de OV- chipkaart.
1. Als ik ergens heen moet zit ik de hele reis met de Chipkaart in mijn hand, omdat ik bang ben dat ik vergeet uit te checken. Dit is mij al 2 keer overkomen doordat ik de kaart weer weg had gestopt. Ik wil graag kunnen uitstappen zonder angst voor extra kosten.
2. Het gedoe met verschillende vervoerders en uit,- en inchecken vind ik uiterst irritant. Ook dit ben ik al een keer vergeten, met het nodige ongemak dat er op volgde.
3. Het opladen is een gedoe als je van een klein inkomen moet rondkomen. Eerst de chip checken. Berekenen hoeveel er minimaal op de kaart moet. Banksaldo checken. Saldo op kaart zetten. Bij een automaat opladen. En dán nog inchecken. Bovendien heb ik soms slechts contanten.
4. Idioot dat er altijd minimaal 10,- op moet staan.
5. Schandalig dat saldo moeilijk terug te storten is.

Zeer onvriendelijk voor minima.

Herinvoeren van het gewone papieren kaartje, mét korting.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Meijer,Uw bezwaren tegen de voorwaarden van het reizen met een OV-chipkaart heb ik intern doorgegeven. Vooralsnog blijven deze van kracht. Ik kan u echter wel verzekeren dat wij samen met de andere vervoerders zoeken naar mogelijkheden om het gebruik gemakkelijker te maken. Als zich hierin ontwikkelingen voor doen dan zullen wij dat onze reizigers laten weten. Als zich problemen voordoen tijdens uw treinreizen dan kunt u contact met ons opnemen. Vervolgens zullen wij bekijken wat wij voor u kunnen betekenen.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?