Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: OV chipkaart blokkeren na verlies is zinloos

M. Bakker

Ik heb mijn OV chipkaart verloren net nadat ik hem had opgeladen. De kaart had net iets minder dan 20 euro er opstaan, om te kunnen reizen had ik er 20 euro bijgeladen. Hierna had ik 1 rit gemaakt van 5,70 euro en daaarna was de kaart weg.
Ik bel vervolgens met OV-Chipkaart om de kaart te laten blokkeren. Ik kan een nieuwe kaart laten maken en alle data over laten zetten, wat me vervolgens 11 euro kost (een nieuwe kaart aanmaken kost slechts 7,50 euro). Tevens zal mijn resterend tegoed terug gestort worden op mijn bank. Een week later krijg ik slechts 9,30 terug op mijn rekening. Ik neem kontakt op met de OV-chipkaart en vraag hoe dat zit. Ik krijg het antwoord dat waarschijnlijk iemand met mijn kaart is gaan reizen tot dat deze geblokkeerd was. Dit verbaasde mij omdat mijn trein rit slechts 15 min duurde en ik toen mijn kaart heb geblokkeerd. Het blijkt dus dat de blokkade van de kaart pas na 24 uur effectief is en daardoor kan de vinder het tegoed opmaken

OV chipkaart moet na melding direct worden geblokkeerd en niet na 24 uur, waardoor een vinder van de kaart nog steeds het tegoed kan opmaken.

verkeerde bedrijf geselecteerd

M. Bakker

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?