Klacht Nederlandse Spoorwegen: OV-chipkaart moet bruikbaar zijn in combi tussen spitsuur en daluur. Dat is nu niet het geval bij vrij-reizen-kaartjes voor 60+

m

Met papieren kaartjes is het mogelijk een deel van de reis vóór 9 uur af te leggen voor vol tarief en een deel met korting.
Dat kan niet met de OV-chipkaart, omdat men de trein uit moet om in te checken. De tijd op een station is te kort, vooral voor ouderen. Vrij-reizen kan alléén nog met de OV-chipkaart.

- incheckpaal in de trein, desnoods alleen voor 60+ ers; en/of
- vrij-reizenkaartjes ook via internet leveren.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Hulshof,Met dit bericht reageer ik op uw klacht van 19 september 2013 die u naar Klachtenkompas heeft opgestuurd. Uw klacht heeft betrekking op het overstappen naar de daluren tijdens het reizen met de trein.Uw suggestie om incheckpalen in de trein te plaatsen heb ik doorgestuurd naar de verantwoordelijke managers, hoewel uw suggestie een optie is die bij ons bekend is. U dank ik voor het meedenken en het opsturen van uw suggesties. Suggesties zijn bij ons altijd welkom, omdat wij daarmee onze dienstverlening kunnen verbeteren.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
    m
    Een andere mogelijkheid om het probleem op te lossen is:
    Maak het mogelijk om een vrij-reizen-kaartje vooraf thuis via internet te printen.
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Hulshof,Hartelijk dank voor het meedenken hoe het probleem van het starten van de reis voor negen uur in de ochtend en het verkrijgen vna korting na negen uur opgelost zou kunnen worden. Ik begrijp dat het vooraf printen van een Keuzedag een gewenste optie is. Helaas moet ik u aangeven dat wij dit niet zullen overwegen. De reden hiervan is dat wij bezig zijn om de reizen per trein alleen nog met de OV-chipkaart plaats te laten vinden. Een mogelijkheid van het printen van een Keuzedag is juist weer een stap terugin deze ontwikkeling. Wel zullen wij verder onderzoeken of er andere mogelijkheden zijn om de korting na negen uur te berekenen bij een start van de reis in de spits.Ik vertrouw erop u hieremee voldoende ingelicht te hebben.Met vriendelijke groet,
    NS klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?