Klacht Nederlandse Spoorwegen: OV-fiets abonnement per direct gestopt

Klachtnummer
# 100417
Gebruiker
Ellen90
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 27-06-2013 heb ik een OV-fiets abonnement afgesloten die na één keer automatisch verlengen een jaar doorgegaan is. Om niet weer een automatische verlenging te krijgen, heb ik op 27-12-2014 besloten om alvast het abonnement te beëindigen zodat op 27-06-2015 mijn abonnement niet opnieuw verlengd zou worden. Tot mijn spijt is het abonnement meteen op 27-12-2014 beëindigd, terwijl ik voor het gehele jaar abonnementsgeld heb betaald en nog graag gebruik maak van OV-fiets!

Vergeleken met een NS treinabonnement is dit een heel andere manier: daar moet je bij de automaat nog zelf het abonnement van de kaart afhalen en is het abonnement niet bij één muisklik verdwenen. Ik vind het onterecht dat het niet mogelijk is om een aantal maanden voor de beëindigingsdatum het abonnement op te zeggen.

Ik heb naar aanleiding hiervan de NS klantenservice gebeld, maar zij zagen geen andere oplossing dat ik opnieuw een abonnement afsluit à € 10,-.

De oplossing

Door de onduidelijkheid bij het beëindiging van het abonnement en de afwijkende werkwijze bij andere NS abonnementen, vind ik het het zeer vervelend dat ik niet meer gebruik kan maken van OV-fiets. Het is niet mijn bedoeling geweest het abonnement per direct te beëindigen en ik zou daarom nog graag een kosteloze verlenging krijgen van het OV-fiets abonnement.

Gezien mijn afname van verschillende treinabonnementen en diensten, en ik vaste klant ben bij NS, hoop ik dat jullie mij dit keer ook goed zullen helpen om dit probleem op te lossen.

Op de langere termijn zouden jullie je systeem kunnen aanpassen en het opzeggen van dit abonnement kunnen vergemakkelijken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Tolsma,U hebt een bericht voor OV-fiets. Helaas kan NS Klantenservice u hierbij niet helpen. Graag verwijs ik u naar de contactgegevens op hun website http://www.ov-fiets.nl/.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen