Klacht Nederlandse Spoorwegen: OV kosten

Klachtnummer
# 154740
Gebruiker
L. Braamburg
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Afgelopen vrijdag wou ik met de trein naar amsterdam vanaf zwolle. Toen ik probeerde in te checken bleek dat mijn OV chipkaart niet werkte terwijl ik een studenten ov reisproduct heb voor doordeweeks. Hier kwam ik erachter dat ik nog niet zo heel lang geleden een nieuw ov kaart heb gekregen. Wanneer ik probeerde om met de nieuwe pas bij een oplaadpunt het product te vinden lukte dit ook niet. Hierdoor ben ik genoodzaakt geweest om de gehele dag op eigen te goed te reizen. Het reisproduct op de nieuwe OV-chipkaart lijkt mij geen probleem. Alleen zou ik graag een oplossing vinden voor de gemaakte reiskosten van die dag aangezien ik wel rechtmatig een studenten OV heb. Verder ben ik op Station Rai ook nog eens dubbel uitgecheckt zonder in te checken waardoor er nog eens 20 euro extra is afgeschreven.

De oplossing

Ik heb voor deze dag 55 euro aan te goed moeten opladen om op mijn bestemming te kunnen komen. Er staat daarvan nog 5,87 als tegoed op mijn pas. Dit geld zou ik graag terug hebben aangezien dit onvoorziende kosten zijn en ik normaal met een studenten reisproduct reis.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Braamburg,

    Dank u wel voor uw reactie. Ik kan inderdaad terugvinden dat u op 12 februari gereisd heeft op kaart 3528 0200 8325 0642. Omdat hierna geen andere transacties bij NS zijn gedaan kan ik niet terugzien dat u daadwerkelijke in het bezit bent van een studenten OV reisproduct. Kunt u uw oude OV-chipkaartnummer doorgeven?
    Wij kunnen u de reis dan vergoeden ( inclusief de €20,00 instaptarief) op basis van de vergeten abonnementen regeling waar u 1 maal per kalenderjaar gebruik van kunt maken.

    Wij wachten uw reactie af.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
  2. Auteur
    L. Braamburg
    Datum
    De verlopen kaart 3528 0244 0244 1635
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Braamburg,

    Ontzettend vervelend maar ik zie geen transacties met deze OV-chipkaart 3528 0244 0244 1635 terug. Omdat u na 12 februari geen transacties meer heeft gemaakt met 3528 0200 8325 0642 bij NS kan ik ook daar geen bevestiging van uw Studenten reisproduct terugvinden. Er zit nu niets anders op dan een bewijs van DUO (geldig voor 12/02/2016) op te sturen of te scannen en via de e-mail te sturen. Ik begrijp dat dit erg omslachtig is maar ik hoop dat u wel begrip heeft voor deze controle. U kunt het registratienummer 5021065056 en uw klantnummer NSR: 21902217 vermelden.

    Hier vindt u de verschillende mogelijkheden om contact op te nemen met onze Klantenservice: http://www.ns.nl/klantenservice/contact

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen