Klacht Nederlandse Spoorwegen: overstaptijd te kort

Klachtnummer
# 35790
Gebruiker
m
Datum
3 reacties

Details

Klacht

In Leeuwarden is de overstaptijd te kort van Zwolle naar Hurdegaryp en vv. Reizigers moeten uit- en inchecken van NS naar Arriva. De intercity stopt ver weg achter op een perron. Dat alles binnen 3 minuten met een massa mensen bij de in- en uitcheckpalen. Velen missen de aansluiting. Na 18.20 is er 1 trein per uur en als je die mist moet je 1 uur wachten op een station waar alles gesloten is.

Gewenste oplossing

overstaptijd oprekken naar 5 minuten
overleg met provincie Friesland

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Hulshof,Hartelijk dank dat u ons op de hoogte brengt van de problemen met de overstap op station
    Leeuwarden op een trein van Arriva.Normaal gesproken zou een overstaptijd van vier minuten (volgens onze dienstregeling geen drie minuten) voldoende moeten zijn. Toch begrijp ik dat het moeten uit- en weer inchecken extra tijd kost. Uw verzoek voor een ruimere overstap heb ik voor u doorgegeven aan de afdeling planning binnen ons bedrijf.Of het mogelijk zal zijn deze overstaptijd op te rekken, kan ik u helaas niet hier aangeven, omdat onze dienstregeling erg nauw luistert met al het personen- en goederenvervoer dat gepland moet worden.Toch vertrouw ik erop u hiermee voldoende ingelicht te hebben.Met vriendelijke groet,
    NS klantenservice
  2. Auteur
    m
    Datum
    Extra probleem is dat Prorail de treinen laat stoppen op een perron dat ver weg is gelegen van de andere treinen. De meesten die over moeten stappen, rennen. Er komen er velen te laat. Mensen die fysiek niet in staat zijn te rennen, missen de aansluiting.
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Hulshof,Dank u voor deze aanvulling op het probleem met de overstap. Deze aanvulling heb ik doorgegeven aan de afdeling Planning, zodat zij kunnen nagaan of het mogelijk is om de trein op een ander perron te laten stoppen.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende ingelicht te hebben.Met vriendelijke groet,
    NS klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen