Klacht Nederlandse Spoorwegen: Persoonsgegevens bij bestellen e-ticket

Klachtnummer
# 51243
Gebruiker
F.L. vd Valk
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Als ik een kaartje koop aan het station, reis ik anoniem. Bestel ik een e-ticket dan ben ik verplicht om persoonsgegevens (naam en geboortedatum) in te vullen die overeenkomen met een identiteitsbewijs.
Ten eerste mag de NS deze gegevens "eisen" bij een e-ticket?
Ten tweede vanwaar het verschil tussen een e-ticktet en een kaartje uit de automaat of bij het station?

De oplossing

e-ticket zonder persoonsgegevens net als een kaartje uit de automaat.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer van der Valk,Een e-ticket is een ander product dan een papieren kaartje dat u op het station koopt. Het e-ticket kan onbeperkt uitgeprint worden. Vandaar dat er andere voorwaarden voor gelden. Dit is juridisch toegestaan.Bij het bestellen van een e-ticket wordt u duidelijk gewezen op de aanvullende voorwaarden en gaat u hiermee door middel van het zetten van een vinkje, ook akkoord. Gaat u hier niet mee akkoord, dan kunt u geen e-ticket aanschaffen. Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen