Klacht Nederlandse Spoorwegen (niet actief): prijsstijging van 27% van een kaartje

Geachte heer Sluijsmans,
Op 29 december vroeg ik het volgende:
Mijn dochter reist van Amersfoort naar Essen België met jongerenkorting en 40% korting op NS reizen. Op 16-11-2013 kostte dit kaartje EUR 12.90, op 29-12-2013 EUR 16,50. dat is 27% duurder. Klopt dat en waarom is dit zo'n grote stijging?
Ik kreeg onderstaand antwoord.
Ik hoop alsnog een duidelijk antwoord te ontvangen,
Zoals U ziet heb ik Rover hierover ook geïnformeerd en heb ik dit ook als klacht op KLACHTENKOMPAS.nl geplaatst.
met vriendelijke groet,
Hans Schrijner

From: Nsc.eva@ns.nl
Sent: Tuesday, January 7, 2014 5:05 PM
To: hansschrijner@
Subject: Opvolging naar aanleiding van uw contact met NS Klantenservice

Geachte heer,
Graag informeer ik u over één van de producten van NS Hispeed. Wij adviseren u zich te oriënteren via www.nshispeed.nl, NS Hispeed Telesales (0900 - 92 96 € 0,35 per minuut) of Tickets & Service winkels met een NS Hispee

duidelijke uitleg waarom dit tarief zo enorm verhoogd is

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Schrijner,Dank voor uw reactie. Graag ga ik in op uw klacht over de tariefstijging.U laat weten dat tussen 16-11-2013 en 29.12.2013 de prijs is verhoogd van een reis van Amersfoort naar Essen België. Het zou goed kunnen dat er in die periode bij NS Hispeed (internationaal) in een verandering heeft plaatsgevonden. Om dit te verifiëren dient u even met NS Hispeed contact op te nemen. Per in 1 jan zijn in ieder geval de tarieven van NS binnenland met gemiddeld 3,38% ** verhoogd. Dit is in lijn met de stijging van de consumentenprijsindex en gebruiksvergoeding* voor de infrastructuur. Hier leest u er meer over: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/tarievenIk vertrouw erop u voldoende te hebben ingelicht.Met vriendelijke groet,
    Orville
    J.E. Schrijner
    Via email kreeg ik van NS
    De prijzen van 2013 waren tijdelijk fors verlaagde prijzen voor een tijdelijke verbinding als vervanging voor de weggevallen FYRA. Sinds de nieuwe dienstregeling die op 15 december 2013 is ingegaan, rijdt de Intercity naar Brussel 12 keer per dag v.v naar Nederland. Daarbij worden ook weer de tarieven vastgesteld in lijn met de tarieven uit 2012. Daarom ervaart u een relatief grotere prijsstijging.
    reactie: ik kan dit niet verifiëren, vindt het wel vreemd
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Schrijner,Voor wat betreft reizen die grensoverschrijdend zijn heeft u te maken met verschillende spoorwegmaatschappijen. Als u hierover specifieke informatie wenst te ontvangen kunt u contact opnemen met NS HiSpeed (030 - 235 4480 (werkdagen van 08.00 tot 13.00 uur).Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    J.E. Schrijner
    gebeld met dit nr, de eerste keer werd lijn na 7 minuten wachten verbroken, de 2e keer werd ik doorverbonden naar een betaalde lijn waar je kaartjes kon kopen en de 3e keer kreeg ik te horen dat vragen over tarieven schriftelijk ingediend moeten worden bij NS HighSpeed. Zeer frustrerende ervaring, waar ik niets mee opschiet.
    J.E. Schrijner
    ik kreeg een nummer van NS HiSpeed.
    Toen ik daar belde konden ze mij na 3 x bellen alleen zeggen dat ik mijn klacht schriftelijk moest indienen