Klacht Nederlandse Spoorwegen: Problemen met trein- en busabonnement op 1 kaart terwijl dat eerst wel kon.

Vinke

Ik heb een flex abonnement van de NS en een daluren abonnement van de busdienst in mijn omgeving. Flexabonnement en busabonnement gaan niet samen. Via de NS had ik een tijd geleden het advies gekregen om saldo te laden op mijn kaart en zo mijn bus te betalen en reisde ik via reizen op rekening via de NS. Dat was niet ideaal maar werkte wel. Half juli raakte ik mijn ov kaart kwijt. Er wordt aangegeven dat alle abonnementen overgaan naar de nieuwe kaart. Voor de zekerheid heb ik de busmaatschappij gebeld en die vertelde dat het inderdaad over was gegaan. Recent kwam ik er achter dat ik voor het complete bedrag reis via de bus. Dat was een behoorlijke schok. Via Hermes werd ik doorverwezen naar Ov chipkaart, naar Connexion en vervolgens naar de NS (via Facebook messenger) waar me verteld werd dat het gewoon niet kon en daar kon ik het mee doen.

De teveel betaalde buskosten vergoeden. Inmiddels heb ik een andere OV kaart aangevraagd zodat ik straks de 2 abonnementen los van elkaar kan gebruiken.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?