Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Restitutie en termijn klachtafhandeling

Ema

Bestelling mbt wijziging jaartrajectabonnement niet tijdig opgehaald en nu betalen we maandelijks € 62,- méér voor een maandabonnement mbt het nieuwe traject. (omzetting naar verlenging jaar kon technisch niet meer, tenzij we weer voor een jaar verlengden, maar zoon krijgt per 01-01-2017 gratis reisproduct). Geen herinnering hierover gehad. Stond alleen in de wijzigingsmail. Klacht ingediend bij NS. 5 dagen verwerkingstermijn werd niet gehaald wegens achterstand. Verwerkingstermijn is nu? (23 augustus klacht ingediend)

Maandtermijn oude jaarabonnement toch geïncasseerd na beëindiging. Teruggave zou 14 dagen duren. Vorige week gebeld en stond klaar voor restitutie. Deze week gebeld, men wist van niets. Betalingstermijn ineens 30 dagen. Zou men drie weken van maken.

Boetes vanuit NS moet je binnen 7 dagen betalen, anders volgt een opslag. Wat doet NS aan compensatie wegens eigen fouten betaling en restitutietermijn van 30 dagen? En wanneer wordt mijn klacht afgehandeld?

Restitutie van € 259,- voor het einde van deze week en een compensatie van 4x € 62,- (= € 248,-) ivm duurder maandabonnement.

Zelfs mijn bibliotheek stuurt een herinnering als ik boeken te laat inlever. Waarom NS niet als je te laat dreigt te zijn met het 'ophalen' van je product, wat je daardoor honderden euro's kost?

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Mazereeuw,

Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u de restitutie van € 259,00 nog niet heeft ontvangen. Het spijt mij dit te vernemen. Mijn excuses hiervoor.

Naar aanleiding van contact met onze Klantenservice is op 16 september 2016 contact opgenomen met de financiële afdeling. De financiële afdeling heeft laten weten dat het bedrag alsnog zo snel mogelijk wordt overgemaakt naar uw rekening.

Tevens geeft u aan dat u een compensatie wilt voor het duurdere maandabonnement. Helaas kan ik niet aan dit verzoek voldoen. NS stuurt bericht wanneer de beëindiging moet worden opgehaald en wanneer deze nog niet is opgehaald.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

NS Klantenservice.
    Ema
    Al een maand lang krijg ik te horen dat het geld zo spoedig mogelijk wordt overgemaakt. En nu krijg ik opnieuw dezelfde reactie terwijl het geld nog altijd niet op mijn rekening staat. Ook op mijn vraag tot compensatie krijg ik het ´standaard´ antwoord wat mij al eerder verteld is en waar ik het niet mee eens ben. Uit niets mbt dit antwoord blijkt dat het benoemen van mijn klacht via deze site tot een oplossing leidt. Ik voel mij met mijn klacht totaal niet serieus genomen.
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Mazereeuw,

Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u het vervelend vindt dat u al een maand lang te horen krijgt dat het geld wordt overgemaakt. Bovendien bent u ontevreden met het antwoord op uw verzoek tot compensatie. Het spijt mij dit te lezen.

Bij de afhandeling van uw klacht zijn er helaas fouten gemaakt. Het beloofde bedrag wordt vandaag echter overgemaakt naar uw rekening. Bovendien heeft u vandaag telefonisch contact gehad met onze Klantenservice. In het telefoongesprek is uw verzoek tot compensatie hopelijk naar u tevredenheid opgelost.

Nogmaals mijn excuses voor de moeizame afhandeling van uw klacht.

NS Klantenservice.
    Ema
    Vandaag ondervonden dat 1 persoon het verschil kan maken voor een hele organisatie. Ik zal haar (vanwege privacy) niet met naam benoemen , maar degene die mij vandaag te woord gestaan heeft, verdient wat mij betreft een dikke duim omhoog!!

Ema

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?