Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Restitutie en termijn klachtafhandeling
Details
De klacht
Bestelling mbt wijziging jaartrajectabonnement niet tijdig opgehaald en nu betalen we maandelijks € 62,- méér voor een maandabonnement mbt het nieuwe traject. (omzetting naar verlenging jaar kon technisch niet meer, tenzij we weer voor een jaar verlengden, maar zoon krijgt per 01-01-2017 gratis reisproduct). Geen herinnering hierover gehad. Stond alleen in de wijzigingsmail. Klacht ingediend bij NS. 5 dagen verwerkingstermijn werd niet gehaald wegens achterstand. Verwerkingstermijn is nu? (23 augustus klacht ingediend)Maandtermijn oude jaarabonnement toch geïncasseerd na beëindiging. Teruggave zou 14 dagen duren. Vorige week gebeld en stond klaar voor restitutie. Deze week gebeld, men wist van niets. Betalingstermijn ineens 30 dagen. Zou men drie weken van maken.
Boetes vanuit NS moet je binnen 7 dagen betalen, anders volgt een opslag. Wat doet NS aan compensatie wegens eigen fouten betaling en restitutietermijn van 30 dagen? En wanneer wordt mijn klacht afgehandeld?
De oplossing
Restitutie van € 259,- voor het einde van deze week en een compensatie van 4x € 62,- (= € 248,-) ivm duurder maandabonnement.Zelfs mijn bibliotheek stuurt een herinnering als ik boeken te laat inlever. Waarom NS niet als je te laat dreigt te zijn met het 'ophalen' van je product, wat je daardoor honderden euro's kost?
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.