Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Schade door onzorgvuldig handelen.

Geachte heer, mevrouw,
Groningen, 28-07-2016
Schade ontstond bij aankomst teGroningen van de trein uit Rotterdam, vertrek 15.05 uur. Door het verzamelen van bagage was ik de laatste reiziger, die de trein probeerde te verlaten. Doch bij het uitstappen, terwijl mijn voeten op de treeplank stonden, werden de deuren gesloten zodat ik mijn evenwicht verloor.
De deuren bleven voor een klein gedeelte open. Mijn voeten zaten onder de deur vastgeklemd. Mijn echgtenote waarschuwde 2 conducteurs, die met elkaar stonden te praten en het voorval zagen gebeuren. Zij werd zeer onverschillig te woord gestaan en gaven als reden op dat de trein een eindje terug moest rijden. Een verdere reactie bleef achterwege. Wij moesten maar een klacht indienen(?) In tussentijd moesten mede-passagiers de deuren openen.
Vervuilde kleren en onbegrip voor deze NS-medewerkers waren het gevolg.
Uw reactie zie ik graag op korte termijn tegemoet.
Met groet,
J.H.T. Vogelzang

Vergoeding reinigingskosten pantalon en jas.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Vogelzang,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb geprobeerd u telefonisch te bereiken. Helaas is dit niet gelukt. U geeft aan dat u op 28 juli 2016 een zeer vervelende reiservaring heeft gehad doordat u bij het uitstappen op station Groningen met uw voeten onder de treindeur vast kwam te zitten. Ik kan mij voorstellen dat dit voorval voor u en uw vrouw heel vervelend was.

U geeft tevens aan dat het treinpersoneel u niet te hulp kwam en uw vrouw onverschillig te woord heeft gestaan. Van ons personeel mag u een klantvriendelijke en servicegerichte houding verwachten. Helaas sluit uw ervaring hier niet bij aan. Uw klacht heb ik daarom geregistreerd en doorgegeven aan het verantwoordelijke management zodat uw ervaring intern met desbetreffende medewerkers kan worden besproken. Ik dank u hartelijk voor de moeite die u heeft genomen uw reiservaring onder onze aandacht te brengen.

Tenslotte geeft u aan dat uw kleren vervuild zijn geraakt tijdens het incident. U vraagt ons de reinigingskosten te vergoeden. Uw vervelende reiservaring kunnen wij helaas niet terugdraaien, maar wij bieden u graag een vergoeding en een attentie voor de schrik. Wij sturen u hierover een persoonlijke e-mail.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

NS Klantenservice.
    J. Vogel
    Geen beoordeling van gebrek aan optreden aanwezig ns-personeel.
    Wel 2 dagkaarten 2de klas en vergoeding stoomkosten kleding.
    Dank voor snelle bemiddeling.

J. Vogel

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?