Klacht Nederlandse Spoorwegen: Slechte afhandeling bij beeindiging abonnement

T. Westhoff

Ik had e abonnement bij NS en dat heb ik optijd opgezegd.Toch ontving ik van NS e bericht dat dit abonnement verlengd is en dat zij de kosten hiervoor binnenkort incasseren. Volgens de NS had ik naast dat ik het 0900 telefoonnummer moest bellen om e abonnement te beeindigen ook nog naar e station moeten gaan om de beeindiging op de OV chipkaart te activeren, dan pas was het abonnement echt beeindigd. Ik vind dit een rare manier van opzeggen. Als ik een abonnement beeindigen wil, gaat dat doorgaans door e simpele opzegbrief of mail te sturen naar de desbetreffende instantie. Bij NS, die toch al niet zo positief in het nieuws staat, moet je bellen naar een 0900 nr EN je moet naar e station gaan om hun werk af te maken. Het moet niet gekker worden!! Ik woon in een buitengebied en moet eerst 20 minuten met de auto rijden om uberhaupt een station te vinden en dan moet ik ook nog parkeergeld betalen. Ik vind dit een onacceptabel.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte meneer, mevrouw Westhoff,Het spijt mij dat u hiervan ongemak hebt ondervonden. Graag geef ik een toelichting.Als u het abonnement beëindigt ontvangt u hiervan een bevestiging. Hierin staat aangegeven dat volgens de voorwaarden de beëindiging nog moet worden opgehaald bij de kaartautomaat. Pas dan is de beëindiging definitief. De achtergrond hiervan is dat de OV-chipkaart nog is te gebruiken voor het reizen met het (overig) Openbaar Vervoer. Het is daarom niet mogelijk om de kaart te blokkeren. Het NS abonnement is alleen op deze manier te verwijderen en dit is daarom ook opgenomen in de voorwaarden. Ik hoop u hiermee te hebben ingelicht.Mocht u toch nog vragen hebben dan beantwoorden wij die graag. Het referentienummer is 28694279.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
    T. Westhoff
    Ik maak bezwaar tegen uw reactie en dien bij deze wederom e klacht in over de slechte communicatie uwerzijds. Ik heb de OV chipkaart 9 oktober langs de scanner gehaald van e NS kaartenautomaat zoals u mij had verzocht. De OV chipkaart heb ik inmiddels geretourneerd aan u, ik wil hier niets meer mee te maken hebben. Verdere kosten weiger ik te betalen, u hebt mij niet volledig vooraf ingelicht over wat mij nog te doen stond toen ik mijn abonnement telefonisch beeindigde. Val mij niet meer lastig!
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer,mevrouw Westhoff,Het spijt mij dat u teleurgesteld bent in ons antwoord. Uit uw reactie begrijp ik dat u zich niet in de voorwaarden van het abonnement kan vinden. Daarnaast geeft u aan dat er slecht is gecommuniceeerd ten aanzien van deze voorwaarden. Uw klachten heb ik geregistreerd.
    Ons referentienummer is: 28737470Met vriendelijke groet,NS KlantenserviceMet vriendelijke groet,NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?