Klacht Nederlandse Spoorwegen: Slechte service over een betaling die gewoon op tijd gedaan is.

# 119637
KlachtABC

De betaling van mijn kortingskaart wordt jaarlijks gewoon afgeschreven. Deze keer ging er iets mis en heeft de bank gestorneerd. Toen ik dat zag, heb ik daarop zelf meteen het bedrag overgemaakt. dat was op 22 juni jl. Tien dagen daarna kreeg ik een herinnering dat de betaling niet gedaan zou zijn en dat er incassokosten zouden volgen indien er niet binnen een aantal dagen betaald werd. Ik heb het nogmaals gecheckt en het bleek gewoon de 22e juni van mijn rekening te zijn geschreven. Ik bedacht me dat het me toch niet lekker zat die brief. Ik belde met de klantenservice, waar men zei dat ik het bedrag nogmaals moest betalen en daarna een brief met daarbij een kopie van de betaling sturen, zodat ze dan in hun systeem zouden kijken. Ik kon niet doorverbonden worden met de financiele afdeling en er kon ook geen aantekening gemaakt, zodat ze dat gewoon in hun systeem zouden kunnen nakijken. Ik kan het bedrag niet nogmaals missen, vind ook gewoon dat zij in hun systeem moeten kijken.

Ik wil gewoon dat zij even de betaling opzoeken in hun systeem. Dan zien ze dat deze betaling allang binnen is, een maand geleden al. En dat ze mij niet opzadelen met de opdrachts dit bedrag nog eens over te maken. En lastig vallen met de dreiging van incassokosten die ik dan krijg. Te gek voor woorden dit. Het brengt me een heleboel onnodige stress omdat zij niet bereid zijn om dit goed na te kijken.

KlachtABC
    En nu dan een incasso voor dit bedrag dat allang binnen is. Hoe is het mogelijk? Wat een service!
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw de Jong,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb geprobeerd u telefonisch te bereiken. Helaas is dit niet gelukt. U geeft aan dat u het Voordeelurenabonnement heeft betaald nadat de automatische incasso is gestorneerd. U heeft desondanks toch een herinnering ontvangen en daarna bericht van het incassobureau. Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend is. U vraagt ons de betaling na te kijken en te verwerken.

We hebben geen betaling kunnen vinden. Wellicht is er geen of een foutief kenmerk bij de betaling vermeld. Graag ontvangen wij van u het rekeningafschrift waarop de betaling te zien is zodat wij met de gegevens van het afschrift de betaling kunnen zoeken en bijboeken. U kunt het afschrift sturen naar:
    NS Klantenservice
    Postbus 2372
    3500 GJ Utrecht

U kunt het afschrift ook in een bijlage bij een e-mail versturen. Hiervoor gaat u naar www.ns.nl/klantenservice/contact en geeft aan dat u een e-mail wilt versturen.

Zodra wij het afschrift hebben ontvangen, zullen wij uw klacht zo snel mogelijk verder afhandelen.

NS Klantenservice.
    KlachtABC
    Graag had ik gezien dat dit meteen na ontvangst van mijn betaalbewijs was opgelost ipv daarna met een incassobureau te worden opgescheept. Ik zal het voor de derde keer naar de NS sturen. Nu per mail. (in het telefonisch gesprek werd gezegd dat dat absoluut niet kon!?) Ik wil per brief een bevestiging zodra alles is gevonden en afgehandeld.

KlachtABC
    Jippie! Nu blijkt dat ik geen email kan sturen. "De gevraagde pagina bestaat niet". Niet meer? Nu moet ik dus nogmaals via de post verzenden. Dat is nu al drie keer portokosten extra.
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw de Jong,

Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat per e-mail versturen niet lukt. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is. Ik heb de functionaliteit getest en het werkt momenteel gewoon. Wellicht kunt u het nogmaals proberen.

Indien dit onverhoopt toch niet lukt, ontvangen wij het afschrift inderdaad graag per post zodat we deze kwestie snel voor u kunnen afhandelen. Zoals u wenst, kunnen wij u per brief een reactie sturen.

We zien uw afschrift graag tegemoet.

NS Klantenservice.
    KlachtABC
    Ik heb nu inmiddels drie keer mijn betalingsbewijs per post aan NS verzonden. Steeds opnieuw vraagt men om het bewijs. Ik zal nogmaals via email kijken of het lukt. Telefonisch contact zou ook fijn zijn. Nu graag via mijn mobiel telefoonnummer, daar ben ik beter bereikbaar.

KlachtABC

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?