Klacht Nederlandse Spoorwegen: slechte service

# 20770
Marike Groot

Ik heb u verzocht om na enorme vertraging een taxirit te vergoeden, maar dit weigert u. Op 16 september j.l. nam ik om 23.10 uur van station Utrecht Centraal de trein naar Den Helder. Ik woon in de buurt van station Driehuis, maar had van tevoren al op uw website gezien dat er dat weekend werkzaamheden waren tussen Haarlem en Amsterdam. Ik moest via Castricum reizen en vandaar de laatste trein naar Haarlem nemen. Maar na Zaandam werd de trein omgeleid via Hoorn vanwege een ongeluk bij Heiloo. De conducteur vertelde me dat ik de laatste trein niet meer zou halen en regelde daarom een taxi voor me op station Castricum. Hij gaf me een ritnummer om aan de taxichauffeur te laten zien zodat ik de rit naar Driehuis niet zou hoeven betalen. Helaas moest ik op Castricum erg lang wachten. Ik voelde me daar onveilig en heb een taxi van een ander taxibedrijf aangehouden. Nu wilt u deze rit niet vergoeden, ook niet als ik erop wijs dat de conducteur de indruk wekte dat dat geen enkel punt was.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Groot,Omdat u uw persoonsgegevens niet heeft doorgegeven en het dossiernummer waaronder uw claim is afgewezen mij niet bekend zijn, kan ik niet controleren of wij uw verzoek om vergoeding taxikosten verkeerd hebben afgehandeld. Als u meer gegevens geeft zullen wij dit alsnog bekijken. Dit kunt u ook rechtstreeks doen bij onze afdeling Klantenservice. U kunt ons op de volgende wijze benaderen:Schriftelijk: NS Klantenservice
    Postbus 2372
    3500 GJ UtrechtTelefonisch: 0900-2021163 (€ 0,10 per minuut, ma t/m vr, 08.00 - 22.00 uur) Mail: www.ns.nlIk ga ervan uit u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Vriendelijke groet,G. Voortman
    Medewerker NS Klantenservice
    Marike Groot
    Beste heer of mevrouw Voortman, helaas was er beperkt ruimte voor verdere gegevens. Misschien heeft u iets aan de kenmerken van de correspondentie: 20180733/28956582 en 19959834/28803573.
    Ik hoop dat u mij kunt helpen.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Groot,Hartelijk dank voor het doorgeven van de informatie.Ik heb de eerdere dossies bekeken, en moet u helaas vertellen dat wij niet op ons eerdere besluit terug zullen komen. Op het moment van de problemen op het spoor hebben wij een taxi voor u besteld. Dit is intern ook bevestigd. In het geval van stremmingen hebben wij afspraken met vast taxibedrijven. Het is natuurlijk zeer vervelend dat deze taxi niet direct klaar stond, maar dit is voor ons geen reden om de kosten te betalen van de taxi welke u vervolgens zelf heeft genomen. Het spijt mij u niet anders te kunnen vertellen. Ik ga ervan uit u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    Marike Groot
    Beste medewerker,Aha. Ik wist niet dat u vaste afspraken had met taxibedrijven. Als ik dat had geweten had ik het anders gedaan. Ik heb er begrip voor dat u zich aan uw beleid houdt. Ik vind het alleen zuur dat ik zo laat op een zondagavond drie keer vertraging ondervindt en dat u niet eens - uit een gebaar van service of goede wil - mij als trouwe klant een beetje tegemoetkomt en bijvoorbeeld aanbiedt om een deel van de treinreis te vergoeden. Ik vind dit niet bepaald klantvriendelijk.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Groot,Hartelijk dank voor uw begrip. Ik zie dat u op de avond van 16 september treinkosten heeft gemaakt ter hoogte van € 6,50. Deze zal ik alsnog terugbetalen. Binnen twee weken zal het bedrag op uw rekening bijgeschreven zijn.
    Omdat de eerdere discussie ging over de vergoeding van uw taxikosten heb ik hier nog niet naar gekeken. Daarvoor bied ik mijn excuses aan. Ik hoop dat wij de kwestie hiermee af kunnen sluiten. Uiteraard zullen wij er alles aan doen om volgende treinreizen zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. Vriendelijke groet, Klantenservice NS
    Marike Groot
    Beste Klantenservice NS,Fijn dat u uw excuses aanbiedt voor het feit dat u niet eerst heeft gekeken of u mijn treinreis dan tenminste kon vergoeden. Deze lijken me terecht. Ik dank u wel dat u mijn treinreis vergoedt.
    Ik ben inderdaad bang dat de kwestie hiermee afgesloten is. Of ik na deze onaangename ervaring ooit nog het risico neem om de laatste trein naar huis te nemen, is de vraag.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Groot, Ik hoop natuurlijk dat volgende treinreizen volgens plan zullen verlopen. Als zich toch problemen voor mochten doen dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Vriendelijke groet,Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?