Klacht Nederlandse Spoorwegen: snot van medereiziger op jas en hand

anna

Afgelopen vrijdag reisde ik van Delft naar Utrecht. Ik leg altijd mijn jas over de rugleuning omdat er zo slecht wordt schoongemaakt. Ik had een stoel aan de raamzijde. Toen ik ging verzitten zag ik dat er een groene draad snot op mijn hand had zitten. Ik bewoog mijn hand om te kijken waar het vandaan kwam. Mij hand plakte aan de mouw van mijn jas waar nog veel meer snot aan bleek te zitten. Ik begreep toen dat de bron tussen de stoel en het raam moest zijn. En inderdaad: hier bleek een flinke zakdoek vol snot tussen te zitten. Na snel naar een wc te zijn gerend (die onmogelijk stonk, maar hier maak ik me al jaren geen illusies meer over) bleek ik een geluksdag te hebben: er was zowel water als zeep aanwezig. Mijn jasje heb ik in de trein achtergelaten.
Dls bedrijf hoor je te anticiperen op de klant. Als deze klant de boel vies maakt, zorg je dat jejouw product hiertegen beschermt. Ik zie de NS dan ook als de verantwoordelijke voor mijn ranzige ervaring.

Maak jullie treinen schoon. Een vergoeding van 200e zou ook passend zijn.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Meloen,

Wat vervelend dat dit u is overkomen. Graag geef ik een toelichting.

Wij proberen onze treinen zo goed mogelijk schoon te houden. Zo zijn wij onlangs begonnen met schoonmaakrondes tijdens de treinreis en kunt u de schoonmakers direct verzoeken om de stoelen te reinigen.

Hoe spijtig ik het ook vind dat dit is gebeurd, wij zijn als NS hiervoor niet aansprakelijk. Een compensatie kan ik u dan ook niet bieden.

Ik hoop u hiermee te hebben geantwoord.

NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?