Klacht Nederlandse Spoorwegen: snot van medereiziger op jas en hand

Klachtnummer
# 129573
Gebruiker
anna
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Afgelopen vrijdag reisde ik van Delft naar Utrecht. Ik leg altijd mijn jas over de rugleuning omdat er zo slecht wordt schoongemaakt. Ik had een stoel aan de raamzijde. Toen ik ging verzitten zag ik dat er een groene draad snot op mijn hand had zitten. Ik bewoog mijn hand om te kijken waar het vandaan kwam. Mij hand plakte aan de mouw van mijn jas waar nog veel meer snot aan bleek te zitten. Ik begreep toen dat de bron tussen de stoel en het raam moest zijn. En inderdaad: hier bleek een flinke zakdoek vol snot tussen te zitten. Na snel naar een wc te zijn gerend (die onmogelijk stonk, maar hier maak ik me al jaren geen illusies meer over) bleek ik een geluksdag te hebben: er was zowel water als zeep aanwezig. Mijn jasje heb ik in de trein achtergelaten.
Dls bedrijf hoor je te anticiperen op de klant. Als deze klant de boel vies maakt, zorg je dat jejouw product hiertegen beschermt. Ik zie de NS dan ook als de verantwoordelijke voor mijn ranzige ervaring.

De oplossing

Maak jullie treinen schoon. Een vergoeding van 200e zou ook passend zijn.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Meloen,

    Wat vervelend dat dit u is overkomen. Graag geef ik een toelichting.

    Wij proberen onze treinen zo goed mogelijk schoon te houden. Zo zijn wij onlangs begonnen met schoonmaakrondes tijdens de treinreis en kunt u de schoonmakers direct verzoeken om de stoelen te reinigen.

    Hoe spijtig ik het ook vind dat dit is gebeurd, wij zijn als NS hiervoor niet aansprakelijk. Een compensatie kan ik u dan ook niet bieden.

    Ik hoop u hiermee te hebben geantwoord.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen