Klacht Nederlandse Spoorwegen: te hoge prijzen ov chipkaart

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 67177
Gebruiker
Tomvan meerveld
Datum
4 reacties

Details

De klacht

de verplichte prijs voor op je ov chipkaart is veel te hoog.
je moet meer dan 10 euro op je ov chip kaart hebben voor een reis die veel minder kost.
ik zal een voorbeeld erbij doen.
ik moest gisteren van Maarssen naar Breukelen. ik had circa 3,5 euro op mijn OV chipkaart nog maar kon niet inchecken en moest dus 10 euro opwaarderen.
Toen ik terug was in Maarssen was me Saldo 10,30.
waarom had ik dan meer geld nodig? Daarbij komt nog dat dit overbodig geld uit geven aan niks had kunnen voorkomen als ik gewoon een papierenkaartje had kunnen kopen.

ik vind dat de NS niet goed heeft nagedacht over de gevolgen van het afschaffen van het papierenkaartje en de veel te hoge verplichte prijzen voor het kunnen inchecken met een ov chipkaart

De oplossing

Lagere prijzen voor het mogelijk maken van in en uitchecken

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer van Meerveld,NS hanteert het instaptarief als borg voor de te maken reis. Het instaptarief geldt ook bij andere vervoerders maar de hoogte van het instaptarief kan per vervoerder verschillen. Na de reis wordt de daadwerkelijke ritprijs verrekend en wordt het eventueel teveel ingehouden instaptarief teruggestort op het saldo van de OV-chipkaart. Ik hoop u hiermee voldende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  2. Auteur
    Tomvan meerveld
    Datum
    Dit lost niet mijn probleem op.
    ik heb nog steeds onnodig 10 euro uit moeten geven terwijl als ik een papierenkaartje had kunnen kopen ik de juiste prijs letterlijk had betaald.
    ook is de mogelijk weggehaald om minder dan 10 euro bij te laden.
    ik vind dat jullie andersom moeten redeneren.
    in plaats van je zet er geld op en het is een minimum bedrag van 10, 20, 30, etc
    zet je alleen de prijs erop wat de rit zelf kost.
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer van Meerveld,Ik zal doorgeven dat er behoefte is aan een flexibeler opwaardeersysteem met betrekking tot de OV-chipkaart. Een toezegging hierin kan ik niet doen. Vooralsnog houden wij vast aan de regel dat een abonnementhouder minimaal € 10,00 op zijn OV-chipkaart geladen moet hebben voor aanvang van zijn reis.Ik ga er vanuit u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
  4. Auteur
    Tomvan meerveld
    Datum
    sinds de invoering van de OV chipkaart zijn er veel aanpassingen gedaan en terug gedraait. echter een definitief goed systeem was er niet met de OV chipkaart. zelfs voor de toeristme maken jullie het te duur en te ingewikkeld
    ga terug naar papierenkaartjes

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tomvan meerveld
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen