Klacht Nederlandse Spoorwegen: Te korte trein toestellen en onveilige rijgedrag om toch op tijdschema te blijven.

Mariele

Elke week reis ik vier tot zes keer met de trein voor de duur van 2 uren per keer. Telkens moet ik heel lang staan terwijl ik abonneert op de trein om te zitten. Daarnaast lopen wij als reizigers gevaar voor ontsporing door te hoge snelheden om op tijdschema te blijven.

De NS zet te korte treinen in en door vertraging rijdt de conducteur heel hard om toch op tijdschema te blijven.

Ten 1e verzoek ik de NS om te zorgen dat de treintoestellen door de weeks lang genoeg zijn opdat ik ontspannen kan zitten tijdens het reizen.
In het weekend worden hele lange treinen ingezet, terwijl er in het weekend bijna geen reizigers gebruik maken van de trein.

Ten 2e wil ik van de NS een verklaring dat het opvoeren van de snelheid tot onveilige situaties om het tijdschema te halen NIET MEER wordt gedaan. In gesprek met andere reizigers wensen zij ook meer een veilig gevoel te hebben tijdens hun reis.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Poulino,U laat ons weten dat er onvoldoende zitplaatsen beschikbaar waren tijdens uw treinreizen. Graag geven wij u toelichting.Zitplaatstekort
    Wij vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk reizigers een zitplaats hebben, zodat zij comfortabel kunnen reizen. Ons bedrijf investeert daarom aanzienlijk in de aanschaf van extra rijtuigen om zo de zitplaatscapaciteit te verhogen. Hiermee willen wij bereiken dat de meeste reizigers een zitplaats hebben. Helaas heeft u zelf gemerkt dat het ons nog niet lukt om iedereen een zitplaats te bieden. Vooral tijdens de spits, op drukke trajecten of bij onvoorziene drukte is dit moeilijk te voorkomen. Veiligheid
    Een trein kan net zo veel reizigers meenemen als er in kunnen. Het materieel kan een grote hoeveelheid reizigers zonder problemen aan en er is dus géén verhoogd veiligheidsrisico bij een volle trein. Wel is het voor de reiziger natuurlijk minder aangenaam om in een volle trein te reizen en kan het problemen geven bij het in- en uitstappen. Veiligheid staat natuurlijk hoog in het vaandel. NS werkt dan ook voortdurend aan perfectionering van treinen en procedures om veiligheidsrisico's nog verder te verminderen. De Inspectie van V&W, divisie Rail houdt toezicht op de naleving van alle veiligheidsnormen door NS.Helaas bevat uw klacht te weinig informatie over reisdata, de trajecten en tijdstippen waarop u dit is overkomen om door te kunnen geven aan het verantwoordelijk management. Ik verzoek u vriendelijk een volgende keer dat u dit overkomt uw e-mail via de virtuele medewerker op onze website https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false te sturen. U kunt maximaal 250 tekens (letters, punten etc.) gebruiken in het contactformulier. Wij ontvangen dan graag van u: uw residatum, uw vertrekstation, uw aankomststation en uw vertrektijd volgens dienstregeling.Ik hoop dat uw volgende treinreizen naar wens verlopen.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
    Mariele
    Naar m.i. gewoon slechte planning. Ik kan u nu ook de trajecten opnoemen, het zijn de bekende trajecten vandaar dat het in mijn ogen met slecht management, ondeskundige planner te maken heeft. Zoals u zelf al weet inderdaad DE SPITSTIJD voor de volgende trajecten. Den Haag - Amsterdam; Amsterdam - Den Helder; Heiloo - Nijmegen; Onveilige snelheid is o.a. ingezet op 24 maart 2014 , Traject Amsterdam - Schagen, vertrektijd trein 17:50 uur.De Inspectie van V&W, divisie Rail zal ik ook informeren.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Poulino,We zullen ons best doen de inzet van ons materieel zo goed mogelijk aan te passen aan het aantal reizigers.Voor wat betreft de onveilige situatie in de trein moet ik u vertellen dat ik de door u genoemde vertrektijd niet in onze reisplanner heb aangetroffen. Ik neem aan dat de klacht via de Inspectie de juiste aandacht zal krijgen.Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    Mariele
    NS heeft betere managers nodig, die de planning, de inzet van materieel en coaching van hun personeel kunnen bemannen.
    Graag aandacht voor het rijgedrag van NS, welke onverantwoord is indien NS vertraging oploopt. Te hoge snelheden waardoor de veiligheid in gevaar is.

Mariele

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?