Klacht Nederlandse Spoorwegen: Te veel geld afgeschreven Ov-studentenkaart

Paige-vdm

Goedemorgen,

Gister moest ik een reis maken van Roosendaal naar Apeldoorn. Aangezien ik een week-ov heb en dus met korting kan reizen, moest ik wel eerst geld op mijn ov-kaart zetten. In Roosendaal werd door de NS-automaat aangegeven dat ik 10 euro extra op mijn Ov-kaart moest zetten om deze reis te maken (er stond namelijk nog €4,- op mijn kaart en de reis zou in totaal 13,70 kosten).
Echter in Zutphen aangekomen stond er nog maar €1,77 op mijn Ov-kaart en was dit saldo te laag om in te checken bij Arriva. Raar, want de gehele reis (tot aan Apeldoorn) zou maar €13,70 kosten en ik heb tot Zutphen dus al €13,- betaald.
Iets is hier naar mijn idee fout gegaan en hierdoor heb ik te veel betaald. Is er een mogelijkheid om het te veel betaalde bedrag terug te krijgen?

Het zou fijn zijn om het te veel afgeschreven geld terug te krijgen.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw van der Meer,Op het traject Roosendaal - Apeldoorn via Zutphen reist u het eerste deel van uw reis met NS. Vanaf station Zutphen reist u vervolgens met Arriva. Voor het inchecken bij beide vervoerders zal er voldoende saldo op uw OV-chipkaart moeten staan. Het is dus niet zo dat u bij NS teveel heeft betaald voor uw treinreis.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    Paige-vdm
    Maar hoe verklaart u dan dat de reis volgens de NS (ns.nl en dan met optie reizen via zutphen met arriva) in zijn totaal €13,70 zal kosten, maar ik toch €15,- heb betaald?
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw van der Meer,U wilt informatie over het prijsverschil.Als u met de OV-chipkaart reist, betaalde u tot voor kort bij een overstap in de treinketen twee keer een opstaptarief: namelijk bij de eerste en bij de tweede treinvervoerder. Dit is veranderd. Als u reist op saldo, met één van de landelijke treinproducten, dan betaalt u bij een overstap (binnen dezelfde tariefperiode -spits of dal - en binnen 35 minuten) van de ene naar de andere treinvervoerder eenmaal het opstaptarief, namelijk bij de eerste treinvervoerder waar u de reis bent gestart.Het opstaptarief is het tarief dat u betaalt bij het gebruik van het openbaar vervoer, ook vaak aangeduid met de term basistarief. Bij NS en een aantal treinvervoerders is het opstaptarief verrekend in het minimumtarief. In de treinketen wordt het opstaptarief dat gehanteerd wordt bij overstappen gelijk gemaakt aan het landelijk opstaptarief van de bus, tram en metro. Het opstaptarief is € 0,86. Dit tarief zal ook worden toegepast voor reizigers die overstappen met een 1e klas reisproduct. Het opstaptarief voor reizen met 20% korting is €0,69 euro en voor 40% korting €0,52 euro.Ook staat op onze site bij het reisdavies via Syntus vermeld: "Prijzen kunnen afwijken van hetgeen getoond wordt."Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?