Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Te weinig restitutie na opzegging abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 31716
Gebruiker
Dhr. Dekker
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Na een eerdere klacht (http://www.klachtenkompas.nl/nederlandse-spoorwegen/opzeggen-voordeelurenabonnement-verlengperiode) is mijn abonnement alsnog per 4 augustus beëindigd. Dit is per brief bevestigd door de NS op 6 augustus. Deze einddatum valt een week na het aflopen van mijn oude abonnement op 27 juli. Ik heb in de afhandeling van de eerdere klachtenprocedure toegezegd alsnog het hele jaarabonnement te betalen omdat is toegezegd dat er restitutie zou plaatsvinden. Nu dat de restitutie is toegewezen blijkt dat alsnog de volle maand augustus ingehouden wordt, wat erop neerkomt dat de opzegdatum van 4 augustus niet wordt nageleefd. De NS klantenservice weigert een nieuwe berekening van de restitutie te maken (die een jaar min een week zou moeten zijn, niet een jaar min een maand). Ik begrijp niet waarom het opzeggen van een abonnement zo moeilijk gemaakt moet worden.

De oplossing

Ik wil graag restitutie voor het teveel betaalde abonnementsgeld. Het abonnement liep van 27 juli tot 4 augustus (dus een week), maar ik heb 60 euro vooruitbetaald voor het hele jaar. Restitutie dient plaats te vinden vanaf de laatste dag van het abonnement, en er moeten niet nog drie weken aan vast geplakt worden.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste heer Dekker, Gezien de verwarring die eerder is ontstaan naar aanleiding van de opzegging van uw abonnement wil ik alsnog de resterende € 5,00 naar u overmaken. Dit bedrag zal binnen drie weken op uw rekening zijn bijgeschreven. Vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    Dhr. Dekker
    Datum
    Beste NS, wederom dank voor de oplossing, ik ga hiermee akkoord. Gebruikt u voor de restitutie aub het rekeningnummer waarmee ik het abonnement heb betaald. Het oude rekeningnummer bestaat niet meer.
    Vriendelijk groet,
    M. Dekker
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste heer Dekker, Prettig dat we het probleem op deze wijze op hebben kunnen lossen. Het bedrag is onderweg naar het door u genoemde rekeningnummer. Vriendelijke groet,Klantenservice NS
  4. Auteur
    Dhr. Dekker
    Datum
    Dank!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dhr. Dekker
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?