Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Te weinig restitutie na opzegging abonnement

Dhr. Dekker

Na een eerdere klacht (http://www.klachtenkompas.nl/nederlandse-spoorwegen/opzeggen-voordeelurenabonnement-verlengperiode) is mijn abonnement alsnog per 4 augustus beëindigd. Dit is per brief bevestigd door de NS op 6 augustus. Deze einddatum valt een week na het aflopen van mijn oude abonnement op 27 juli. Ik heb in de afhandeling van de eerdere klachtenprocedure toegezegd alsnog het hele jaarabonnement te betalen omdat is toegezegd dat er restitutie zou plaatsvinden. Nu dat de restitutie is toegewezen blijkt dat alsnog de volle maand augustus ingehouden wordt, wat erop neerkomt dat de opzegdatum van 4 augustus niet wordt nageleefd. De NS klantenservice weigert een nieuwe berekening van de restitutie te maken (die een jaar min een week zou moeten zijn, niet een jaar min een maand). Ik begrijp niet waarom het opzeggen van een abonnement zo moeilijk gemaakt moet worden.

Ik wil graag restitutie voor het teveel betaalde abonnementsgeld. Het abonnement liep van 27 juli tot 4 augustus (dus een week), maar ik heb 60 euro vooruitbetaald voor het hele jaar. Restitutie dient plaats te vinden vanaf de laatste dag van het abonnement, en er moeten niet nog drie weken aan vast geplakt worden.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Dekker, Gezien de verwarring die eerder is ontstaan naar aanleiding van de opzegging van uw abonnement wil ik alsnog de resterende € 5,00 naar u overmaken. Dit bedrag zal binnen drie weken op uw rekening zijn bijgeschreven. Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    Dhr. Dekker
    Beste NS, wederom dank voor de oplossing, ik ga hiermee akkoord. Gebruikt u voor de restitutie aub het rekeningnummer waarmee ik het abonnement heb betaald. Het oude rekeningnummer bestaat niet meer.
    Vriendelijk groet,
    M. Dekker
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Dekker, Prettig dat we het probleem op deze wijze op hebben kunnen lossen. Het bedrag is onderweg naar het door u genoemde rekeningnummer. Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    Dank!

Dhr. Dekker

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?