Klacht Nederlandse Spoorwegen: Terugbetaling gemaakte onkosten door NS

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 76085
Gebruiker
R.M.M. Weusten
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In mei is mijn OV-chipkaart met een Altijd Vrij maandabonnement defect geraakt, hierdoor heb ik reiskosten gemaakt welke ik halverweg e juni gedeclareerd heb.
Ik wacht ik nog steeds op uitbetaling van de gemaakt onkosten.
Tijdlijn, en ondernomen acties:
Half juni: Inzenden declaratie naar NS
4 juli: Ontangst brief vanuit NS: in declaratie ontbrak nummer OV-chipkaart
5 juli: Ontbrekende gegevens telefonisch doorgegeven aan klantenservice
16 juli: Gebeld met klantenservice, navraag of de ontbrekende gegevens in goede orde verwerkt zijn, en wanneer de terugbetaling plaats zou vinden, ca 4 weken.
20 augustus: Gebeld met klantenservice: 7 weken zijn reeds verstreken Klantenservice heeft e.e.a. nagezocht, en gaat betaling met spoed laten uitvoeren. Bij navraag hoe lang deze spoedbetaling nog gaat duren blijkt dit nog 2-4 weken.
15 september: Gebeld, betaling nog steeds niet ontvangen. Kan nog 4 weken duren.

De oplossing

Terugbetaling op korte termijn !
Ik vindt het erg vervelend iedere keer zelf contact op te moeten nemen terwijl ik diverse keren heb aangegeven dat ik de gang van zaken onacceptabel vindt. Iedere keer krijg ik een standaard antwoordtermijn van 4 weken als antwoord echter nooit een inhoudelijke reactie of een harde toezegging.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste heer Weusten,Twee dagen na het versturen van uw bericht heeft u van ons een reactie ontvangen. Het spijt mij als deze niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Ik hoop uiteraard dat de kwestie zo snel mogelijk zal zijn opgelost.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    R.M.M. Weusten
    Datum
    Dit klopt, maar er is nog steeds geen inhoudelijk antwoord gegeven op mijn 2 simpele en concrete vragen.
    Vraag 1: Is de declaratie akkoord ?
    Vraag 2: Wanneer kan ik de terugbetaling verwachten ?Na telefonisch contact gisteren kon uw collega van de klantenservice schriftelijk geen antwoord geven op mijn vragen. Echter heb ik gezien de historie geen vertrouwen in de eerder gegeven telefonische beantwoording aangezien e.e.a. ook op 20 augustus al gedaan is en dit nu niet het geval blijkt.
  3. Auteur
    R.M.M. Weusten
    Datum
    Heb inmiddels bericht gehad. Wacht verder op betaling
  4. Auteur
    R.M.M. Weusten
    Datum
    Heb enkel na diverse keren te vragen antwoord gekregen op een deel van mijn vragen. Daarnaast heeft betaling (nog) niet plaats gevonden en is een looptijd van 3 maanden voor een terugbetaling van gemaakte onkosten wat mij betreft onacceptabel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.M.M. Weusten
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen