Klacht Nederlandse Spoorwegen: Terugbetaling volgens afspraak

Donald Straathof

Ik reis al jaren tevreden met mijn Weekend vrij abo. Op 20-3-2013 heb ik een Dal vrij abo afgesloten omdat er een mooie aanbieding was. Een week later bleek er een hoger bedrag afgeschreven omdat de aanbieding alleen gold voor nieuwe klanten. Ik heb diezelfde dag telefonisch verzocht om de aankoop weer terug te draaien. Volgens de medewerker kon dat niet in het systeem, en mij werd aangeraden om het bedrag terug te boeken, dan zou het automatisch worden geannuleerd. Na 2 keer terugboeken was dit echter nog steeds niet gebeurd. Ik heb veel telefonisch en mail contact gehad, en we kwamen uiteindelijk tot een oplossing: Als ik het volledige bedrag zou betalen (inmiddels 4 maanden) dan zou het abo kunnen worden geannuleerd en zou ik het geld terug krijgen. Dit bedrag is echter nooit terug betaald, met als reden dat ik niet op tijd had betaald. Daar is echter nooit een afspraak over gemaakt, en ik heb binnen de wettelijke 4 weken betaald. Ik heb aantoonbaar nooit gebruik gemaakt van het abo

Ik zou graag de 4 maanden abonnementsgeld (4x99=396) terugbetaald krijgen, zoals afgesproken. Gedurende dit proces ben ik wel mijn Weekend vrij abo blijven gebuiken zonder dat dit is afgeschreven (4x40=160), dus dat ben ik de NS nog verschuldigd. Het totaal komt dan op 396-160=236

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?