Klacht Nederlandse Spoorwegen: Teveel stiltecoupe's in de treinen en op de verkeerde plek

Klachtenalfabet

Kan het beleid van NS niet begrijpen. Vandaag 6 uur in de trein gezeten. Geen zorgen: we konden zitten, is vakantie en het was na negenen. Echter NS vergeet de mensen die voor plezier een dagje uit zijn en naar de omgeving willen kijken. Bovenin de dubbeldekkers alleen stiltecoupe's, zodra iemand ook maar een enkel woord (zachtjes) durfde de zeggen stond er een fatsoensrakker op om op het stiltebordje te wijzen. Waren trouwens niet op de hoogte met de nieuwe ronde stiltetekens, waarom eerst ramen met "stilte" en in de coupe's daarnaast ronde merktekens, die wij niet hgerkenden. Bleek op de website staan.
Voortaan eerst die website bestuderen, voordat men in de trein durft te stappen.

Werden naar het benedendek verwezen door dezelfde blaaskaken. Daar kun je de omgeving slecht zien.ogen doen. Neem aan dat zij geen oog voor hun omgeving hebben.
Als je met kinderen op stap gaat, is voor hen het feest pas compleet als ze boven mogen zitten, maar dat kan dus niet, want misschien zien ze wat en zeggen ze daar wat van. Schande. Daarmee storen ze werkende en lezende medepassagiers. Diezelfde medepassagiers schamen zich echter niet als ze sterkruikend warm voedsel naar binnen zitten te werken, dat de lucht in de coupé verpest. Maar dat mag, want volgens meneer blaaskaak is dat niet verboden op de site. Volgens hem moesten we dat maar aanvragen bij NS.

NS pas op: die kinderen zijn de reizigers van de toekomst. Jaag ze niet nu al de trein uit, samen met de ouders en grootouders. Zorg dat het voor iedereen prettig is in de trein en laat niet de reizigers politieagentje gaan spelen.

Doe de stiltecoupé naar het benedendek en laat ruimte over voor een aangenaam vertoeven op het bovendek. Iedereen tevreden.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?