Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Trein arriveert 15 minuten te laat. Aansluitend vervoer is vertrokken

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 189492
Gebruiker
Koster
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Vrijdagavond 7 oktober 2016 vertrok de intercity van Amsterdam CS perron 11A naar Hoorn om 19:21, dat is meer dan tien minuten te laat (gepland 19:09). Te Zaandam kwam de IC achter de stoptrein Hoofdorp - Hoorn te zitten en arriveerde met een vertraging van 15 minuten in Hoorn. Inmiddels zijn alle aansluitende streekbussen en de trein naar Obdam al vertrokken. Dit veroorzaakt voor mij een wachttijd van 30 minuten.
De oorzaak: De intercity naar Lelystad komt acht minuten te laat binnen op spoor 11A. Het achterste treinstel hiervan moet losgekoppeld worden. Voor gaat door naar Lelystad, achter zal naar Hoorn gaan. De trein wordt te laat ontkoppeld. Het deel naar Hoorn moet nog wachten op een paar kruisende treinen en vertrekt te laat en komt 15 minuten te laat in Hoorn. Dit gebeurt gemiddeld twee keer per week.
De oplossing: Ontkoppel het treinstel van de trein naar Hengelo van 19:01 zoals dat tot voor kort altijd werd uitgevoerd. Deze trein is altijd op tijd. Lelystad niet.

De oplossing

De oplossing: Ontkoppel het treinstel van de trein naar Hengelo van 19:01 zoals dat tot voor kort altijd werd uitgevoerd. Deze trein is altijd op tijd. Lelystad niet.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer de Koster,

    Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat de trein van Amsterdam Centraal naar Hoorn op 7 oktober 2016 te laat is vertrokken doordat het treinstel van de intercity naar Lelystad te laat is los gekoppeld. Het spijt mij te vernemen dat u hierdoor aanzienlijke vertraging heeft opgelopen en dat dit vaker gebeurt.

    U geeft als oplossing aan een treinstel van de trein naar Hengelo los te koppelen in plaats van een treinstel van de trein naar Lelystad, omdat deze trein vaker op tijd rijdt. Uw suggestie heb ik doorgegeven aan de afdeling die verantwoordelijk is voor (de uitvoering van) de dienstregeling.

    Ik dank u hartelijk voor de moeite die u heeft genomen uw suggestie aan ons door te geven.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice.
  2. Auteur
    Koster
    Datum
    Klacht is afdoende afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Koster
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen