Klacht Nederlandse Spoorwegen: Trein blijkt niet te rijden.

Fuxinya

Op 26 juni zouden we de trein nemen van 18.54 spoor 12 vanuit Rotterdam naar Amsterdam, een intercity direct. We hadden kaartjes voor een dansvoorstelling gekocht, die om 20 u begon. Op ns.nl en de display op t perron werd 5 min vertraging gemeld. Op zich geen probleem. Echter om ruim 19.10 was hij er nog niet. Geen uitleg, toelichting. Plotseling riep een ns man dat we nr spoor 9 moesten. De trein aldaar zou op z'n vroegst om 20.17 aankomen in A'dam. Ik voel me misleid door de melding dat de vertraging 5 min. zou zijn. Dat de trein helemaal niet reed bleek pas bijna 20 min. na de oorspronkelijke vertrektijd. De voorstelling hebben we gemist. Bij het service center zei men dat we beter hadden moeten plannen. Eigen schuld dikke bult. Van service verlenen was geen sprake. De ns dame in kwestie zette een grote mond op, liet mij niet mijn verhaal doen en poeierde mij af richting een rek met schadeformulieren.

Omdat de reisinfo niet overeenstemde met de realiteit voelen wij ons misleid. De trein had geen vertraging v 5 min. maar reed niet. (Ik heb een foto van de display op spoor 12 met melding vertraging +5 terwijl het al ruim over 29 u was)De alternatieve route leverde 41 min vertraging op. Als we tijdig wisten dat de trein niet zou rijden, had ik de auto kunnen nemen ( wonen 5 min vh station) Totdat een ns man vanaf t spoor riep dat we nr spoor 9 moesten is er geen enkele informatie via het omroepsysteem verzorgd door de ns Oplossing; vergoeding van alle kosten.)

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw van Driel,

Het spijt mij dat uw reis op 26 juni 2015 niet naar wens is verlopen. Mijn excuses hiervoor. Ik geef u de volgende informatie.

Helaas was het niet direct duidelijk dat de trein niet zou vertrekken vanaf Rotterdam Centraal. De trein had initieel een vertraging van ruim tien minuten. De trein bleek echter defect te zijn waardoor de trein toch niet verder kon rijden. Uiteraard bijzonder vervelend voor onze reizigers die hiermee te maken kregen. Het spijt mij dat wij u niet tijdig hebben kunnen informeren.

U vraagt ons om de kosten te vergoeden. Om voor vergoeding van de ongebruikte vervoerbewijzen in aanmerking te komen, dient u de originele vervoerbewijzen naar ons op te sturen of uw 16-cijferige OV-chipkaartnummer aan ons door te geven. Overige kosten worden volgens onze Algemene Voorwaarden niet vergoed. Onze contactgegevens vindt u op onze website https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false.

Ik hoop u hiermee te hebben ingelicht en wij wachten uw reactie af.

NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?